NELER DİNLEDİK BİZ, NELER...

NEVZAT YALAZ ORKESTRASI

14 Mayıs 2026 Perşembe 08:12

1926 Adana doğumlu Nevzat Yalaz, 1950’de adına orkestra kurup şık lokallerde program yaptı. 1954’de ise, İsmet Sıral Orkestrası’na tenor saksafoncu olarak girdi. Üç yıl sonra da gazinolarda, gece kulüplerinde solo şarkı söylemeye başladı.

Gazino ilanlarında ‘Sevimli Caz Yıldızı’ diye tanıtılan Yalaz, 1962’de İbrahim Solmaz Orkestrası’na katıldı ve bu toplulukla yurtdışında da çalıştı. 1966’da dönünce Vasfi Uçaroğlu Hisar Orkestra’da şarkı söylemeye devam etti. Bir yıl sonra yeniden orkestrasını kurdu. 45’likler de yayınlayan Yalaz, Haziran 1984’de yaşamını yitirdi.



Diğer Haberler

KUPA DÖRTLÜSÜ
KUPA DÖRTLÜSÜ
08 Haziran 2026 Pazartesi 18:11

RİTM 68
RİTM 68
07 Haziran 2026 Pazar 17:05

GRUP SEKSTET
GRUP SEKSTET
06 Haziran 2026 Cumartesi 18:20

ZEKAİ APAYDIN ORKESTRASI
ZEKAİ APAYDIN ORKESTRASI
05 Haziran 2026 Cuma 18:01

JÜPİTERLER
JÜPİTERLER
04 Haziran 2026 Perşembe 18:16

İSTANBUL ŞEHİR BANDOSU
İSTANBUL ŞEHİR BANDOSU
03 Haziran 2026 Çarşamba 18:17

3+3
3+3
02 Haziran 2026 Salı 06:42