Mazhar’ın durup dururken bunu gündeme getirmesini ters bulanlar var. Oysa gündeme getiren Alanson değil, bunu haber yapanlar ve sonrasında bunun üzerinden tartışma başlatanlar. Bunların bir kısmı durumu güne uyarlıyor ve “iktidara yakınlaşma çabası” olarak nitelendiriyor ama ortada AKP yokken de Mazhar bunu söylüyordu. Dahası, iktidara zaten yakındı. AKP iktidarına değil, genel olarak “iktidar”a. MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com.tr)
Serdar Ateşer çok ama çok güçlü bir albüm yaratmış. Anadolu pop’un üstüne güzelce oturan, gayet şık duran, özetle yakışan bir kılık bu. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/08.12.2018)
İlhan Şeşen şarkılarını pek çok ünlü sanatçının yorumladığı ‘Hediyem’, olması gereken denklemleri büyük oranda çözen bir saygı projesi... TOLGA AKYILDIZ (HÜRRİYET/20.10.2018)
Perşembe günü Hilal Cebeci yeni klibini yayımladı ve herkes buna odaklandı. Üzerine konuşulmayacak gibi değil zira durup dururken hiç alakası olmayan birinden “Bella Ciao” dinlemek tuhaf. Üstelik ödenmiş onca bedel varken… Şüphesiz herkes her şeyi söylemekte özgür, kimseye karışamayız ama söylenen şarkının neyi anlattığına dikkat etmek, vurguyu biraz da buna yapmak gerekiyor. MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com.tr)
Seni özleyeceğiz Turgut Abi. Belgelerin elimizde. Onlara çok iyi bakacağız, rahat ol. Yavuz’a, “Asit” Orhan’a ve diğer arkadaşlarımıza selam söyle… MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com.tr)
Arabeskin kollarına sığınışımız sürüyor. Şimdi Funda Arar ve Gülçin Ergül de aynı ismi verdikleri albümleriyle bu sularda. Farkları ve benzerlikleriyle bakalım hangisi kime daha uygun? NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/18.08.2018)
Gençlik-güzellik takıntısı, kadın/erkek fark etmez, herkesi önüne katmış sürüklüyor. Bu çağ böyle bir çağ. Her şey bu takıntının yanında yaya kalıyor. Şarkı mı kalmayacaktı? NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/04.08.2018)
Mahmut Orhan’ın öne çıkan özelliklerinden başta geleni, bizim buraların renk ve seslerini, dans müziğine dahil edişiydi. ‘One’ albümüyle, bu özelliğin o kadar layıkıyla yapılmamış olduğu ve bulunmuş tek bir formülün, her seferinde tekrarlandığı anlaşılıyor. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/21.07.2018)
‘Hüzün kraliçesi’, ‘Orijinal Kayıtlar ve Remixler 1971/1973’ ile çok gösterişli bir biçimde döndü aramıza. Hoş geldi, sefalar getirdi. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/09.06.2018)
"Tutkulu bir plak koleksiyoncusu... Koleksiyonuna yeni plaklar katmak için İstanbul’un muhafazakâr sokaklarında porno resimler/filmler pazarlıyor. Karısını, kızını, bütün dünyayı bir kenara bırakmış. Sezenak Su Çince bir plak mı yapmış ne, onun peşinde. O plak için yapmayacağı şey yok. Hatta..." Böyle yazıyor, alemin en kral adamlarından Naim Dilmener’in Doğan Kitap’tan çıkan yeni romanı ‘Obsesyon’un arka kapağında... Şaşırtıcı değil. Birisi tutkulu bir koleksiyoncunun romanını yazacak idiyse, bu elbette yıllarını, hatta hayatını bu işe adamış ama romanının kahramanı Selami’nin aksine, bunu sevgili karısı Belinda ve biricik oğullarını asla imal etmeden yapmış Naim Dilmener olacaktı. ASU MARO (MİLLİYET/06.04.2018)
Mu Tunç’un çektiği ve ‘Türkiye’nin ilk punk filmi’ olarak sunulan ‘Arada’ dün vizyona girdi. Filmle birlikte de, ağabey Orkun Tunç’un seçtikleri ve yaptıklarından oluşan albüm, dijital platformlarda satışa sunuldu. NAİM DİLMENER(HÜRRİYET/14.04.2018)
Nazan Öncel’de geriye düşüş bariz biçimde mevcut. Bu mesele yeni albüm ‘Durum Şarkıları’nda da devam ediyor. Şarkıların tamamında vokal eskisi gibi değil. Heyecan yaratmıyor, insan kendini kaptıramıyor ve peşine takılıp gidemiyor. NAİM DİLMENER/ (HÜRRİYET/31.03.2018)
12 Ocak’ta rafa çıkan yeni Teoman albümü, “Koyu Antoloji” adını taşıyor ve bir kutu içerisinde, ciltli şık bir kitapla sunulan iki CD’de 26 yeni kayıt barındırıyor. Şarkılar bildik. Düzenlemeler bir hayli değişik, bazıları oldukça yadırgatıcı. Liste kafa karıştırıcı türden: Kimine göre müzik kariyerinin en iyi şarkıları, kimine göre kıyıda köşede kalmış olanlar… MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com.tr)
Enteresan ülkeyiz gerçekten. Mağdur rolü kapanın elinde kalıyor. Bir müzisyen çıkıp “Bu yeni çıkan parça benim 2005 senesinde yaptığım besteye çok benziyor” diye meslek birliğine başvuruda bulunuyor. Görevi müzik eseri sahiplerinin haklarını korumak olan MSG’nin konuyla ilgili Teknik Bilim Kurulu besteleri inceliyor ve “Tempoları farklı olmakla birlikte ara nağmelerinin aynı olduğu tespit edilmiştir” diye rapor yazıyor. Şimdi burada kim mağdur? Normalde 2005’teki bestenin sahibi, değil mi? Hayır, bizde yeni çıkan şarkının bestecisi mağdur. ASU MARO (MİLİLLİYET/17.12.2017)
Tünay Akdeniz yalnızca üç 45’lik yaptı ama özellikle kendisinden sonra gelen genç rock gruplarının önünde yeni yollar açtı. Memleketimizin punk-rock öncüsünün şarkıları, şimdi tek bir LP’de bir arada. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/02.12.2017)
Önümüzdeki yıl, Moğollar’ın 50’nci yılı. Kutlamalar erkenden başladı: Şu anda süren mini Avrupa turnesi, 19 Kasım’da Essen’de sonlanacak. Sonrasında, memleket konserleri başlayacak. “Bulduğunuz yerde yakalayın ve izleyin” gibi bir cümle kurmayacağım çünkü zaten yapılması gereken o! MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com.tr)
‘70’li yılların sonlarında Amerika’da doğan, küçük bir gecikmeyle memlekete gelen rap, başta sadece “orijinal”ini dinleyebildiğimiz bir müzikken artık kendi dilimizde eşlik edebilir hale geldik. Bunu yirmi yılı aşkın bir süredir yapabiliyoruz. Aslında her şeyi başlatan Cartel gibi görünüyor ama o, buzdağının görünen yüzü. Derine indiğimizde karşımıza çıkan, bambaşka bir hikâye... MURAT MERİÇ (gazeteduvar.com)
Son albümü ‘Biraz Pop Biraz Sezen’in normal baskısı piyasaya hareket ve zenginlik katmayı yeterince başardı. Sırada LP ve remix’le bunu katlamak var. LP konusunda her şey yolunda, baskı ve ses kalitesi dudak uçuklatıcı ama remix tarafında işler yolunda görünmüyor. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/19.08.2017)
Tarkan’ın ‘10’unda yaratıcı kadro her zamanki gibi çok zengin. Tarkan söz konusu olduğunda, hiç kimse saygıda kusur etmiyor. Sezen Aksu, Nazan Öncel, Ümit Sayın, Gülşah Tütüncü ve Günay Çoban var kadroda.NAİM DİLMENER(HÜRRİYET/17.06.2017)
10 Mayıs… 77. Cannes Film Festivali, 14-25 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleşecek. Daha önce duyurduğumuz gibi ana yarışmada Altın Palmiye’ye ulaşmak için birçok usta isim yer alıyor bu yıl. Francis Ford Coppola, David Cronenberg, Yorgos Lanthimos, Paul Schrader, Jacques Audiard ve Paolo Sorrentino bu önemli isimlerden bazıları... Beşi yerli yapım olmak üzere, toplam on yeni filme ev sahipliği yapıyor 10 Mayıs vizyonu! Notlarımız arasında geniş olarak yer alan tek film Filiz Kuka’nın yazıp yönettiği ‘Yüzleşme’ adlı dram.
Çeyrek yüzyılı aşkın, başta pop olmak üzere müziğin tarihini tutan, radyo programları üreten, kitaplar, eleştiriler yazan, plaklar çalan Naim Dilmener bu uzun yürüyüşün Gazete Pazar ile Radikal adımlarında kaleme aldığı yazılarıyla, müzik serüvenimizden önemli ve değerli isimleri bizlerle paylaşıyor.
Dublörlükten gelip kamera arkasına geçen David Leitch imzalı ‘Dublör’ hem sinemanın perdede görünmeyen bu emekçi sınıfından kesitler sunuyor hem de doludizgin bir aksiyona soyunuyor. Başrollerinde Ryan Gosling ve Emily Blunt’ı izlediğimiz film, sektörden uzak kaldıktan sonra eski sevgilisinin çektiği yapımla tekrar setlere dönen bir dublörün kendisine kurulan kumpası ortaya çıkarmaya çalışmasını anlatıyor. UĞUR VARDAN HÜRRİYET/27.04.2024)
Gündemdekilere ve vitrindekilere aldırmadan upuzun sinema tarihinden cımbızla seçilen hoş filmler, insan kokan öyküler, gözden kaçanlar, ıskalananlar, pamuklara sarılması gereken mütevazı başyapıtlar ve diğerleri Hilal Çetinder’in kaleminden Film Makarası’nda…
Berlin Film Festivali izlenimlerinden sonra, yazılarımıza biraz ara vermek durumunda kalmıştık. Bu arada vizyona giren bir grup filmle yorumlarımıza devam edelim. Senenin şu ana kadar en çok ses getiren filmi olarak Dune’un ikinci bölümünü atlamayalım, onunla başlayalım. Vizyonda çok ses getirmese de Reha Erdem’in yeni filmine ve Demir Pençe’ye de bir göz atalım. Sonra da Köylüler’e, Hayalet Avcıları serisinin yeni filmine bakarak devam edelim. Menümüzde, birkaç yıldır vizyon sırasını bekleyen Eflatun ve enteresan bir yabancı korku filmi de var.
Tuğçe Pala ile akustik eserler, bugün 19.00'da TRT Müzik'te ekranlara gelecek Nazende programında.
Yeni fotoğrafı görmek, müzikseverlerin beğenisinin ne kadar değiştiğini öğrenmek için yerli rockta ‘bütün zamanların en iyileri’ni sinemamuzik.com okurlarına ve müzik eleştirmenlerine sorduk. İlginç liste çıktı ortaya:
Her biri meslekte en az 20 yılı devirmiş müzik yazarlarımızın saptadığı yerli grupların ‘şeref tablosu’nda Moğollar, Bulutsuzluk Özlemi ile ‘orta yaş’a dayanmış akranlar mor ve ötesi ile Duman gözüküyor. Hemen enselerinde Kurtalan Ekspres ile Dervişan yer alıyor. Bir alt basamakta ise, az zamanda çok iş yapmış Hardal ve Mazhar Fuat Özkan bulunuyor. Aslında gözler Mazharlar’ı daha üstte arıyor da, ‘ticaret’in dozunu kaçırmak bazen böyle sonuçlara neden oluyor.
Sinemamuzik.com, bir çoğu Altın Portakal’da jürilik de yapmış sinema yazarlarına sordu: ‘Antalya Altın Portakallı en iyi film hangisi’?... Birinciler listesinde ‘kortej’e çıkan ve bütün zamanların Altın Portakal birincilerini değerlendiren 31 sinema yazarının katıldığı araştırmada, Zeki Ökten’in 1980 tarihli Sürü filmi 213 puan toplayarak birinciliği kazandı. Sürü’yü 204 puanla Muhsin Bey (Yavuz Turgul) ve 192 puanla Uzak (Nuri Bilge Ceylan) izledi.
Sinemamuzik.com sinema yazarlarına sordu: ‘İlk uzun filmini 21. yüzyılda çeken en iyi 10 yerli yönetmen kim?... 30 sinema yazarının katıldığı araştırmada bol ödüllü Emin Alper 195 puan toplayarak birinciliği kazandı. Alper’i 145 puanla Pelin Esmer ve 136 puanla Özcan Alper izledi. Emin Alper'i 27 sinema yazarı listesine alırken, Pelin Esmer’e 25, Özcan Alper’e 20 listede yer verildi. Bazı popüler isimler ön sıralarda yer alamadı.
Burhan Şeşen’in kaleme aldığı “Nesinİ Söyleyim” kitabı yayınlandı. "Biz Kitap" etiketi taşıyan yapıtı Şeşen, kitabını, oğlu Serhan ile kızı Dilhan'a armağan etti. Okuma serüveninin başladığı mahalle kütüphanesinden bu günlere süreci okuyucularıyla paylaşan Şeşen'in kitabı 183 sayfa.
Türkiye´nin büyük kentlerinde yayında olan radyo kanallarının geniş listesi
Genç yaşına karşın uzun yıllardır rap müzikle uğraşan ´sinemamuzik.com´ okuru Emre Onaran sitemiz için şarkı yazdı. Yapıtını arkadaşı Uygar´la (Ragyu) birlikte seslendiren Emre Onaran´ın (Sürgün) videosu içeride:
Ünlü grupların kuruluş öyküleri, müzik serüvenleri yakından takip edilse de isimlerinin nasıl doğduğu ve koyulduğu pek bilinmez. Meraklısı için ilginç bir liste hazırladık:
Popüler orkestralar ile grupların Türkiye serüvenini ‘Günlerin İçinden Canım’ / 100 Yıllık Türkiye Popüler Orkestralar ve Gruplar Tarihi (1923-2022) adlı internet sitesinde anlattım.