BİR ŞARKI YETER
Popüler müziğimizin kurucularından biri olan Ömür Göksel, müzikal yaşamını 70’lerin son günlerine kadar oldukça aktif bir şekilde sürdürmüş, ’12 Eylül’ günleri ile birlikte yaşanan karmaşanın müzik dünyamızı da etkilemesi üzerine yurtdışına gitmişti.
Uluslararası bir otel zincirinin sanatçının önüne koyduğu kontrat oldukça uzun süreliydi.
Kontratın süresi, çalışmadan her iki tarafın memnun kalması üzerine defalarca uzatılmış ve bu da Ömür Göksel’in, 15 yıldan daha fazla ülkeden uzak olmasına yol açmıştı.
90’lar bitmek üzereyken memlekete dönen Ömür Göksel’in ilk yaptığı, sony ile anlaşmak ve ‘Bir Ömür’ adlı albümünü yayınlamak oldu. Bu albümün ardından sahne çalışmaları kaldığı yerden devam etti ve şarkıcı Odeon önderliğinde hazırlanan ‘Bak Bir Varmış Bir Yokmuş’ adlı diziye şarkıları ile konuk oldu. Harekat, ‘Meydan Okuyorum yıllara’ adlı çalışma ile sürüyor.
‘Elektronik’ kullanımının biraz fazla kaçtığı bu son albüm, her şeye rağmen, adında yer alan büyük iddiayı hak ediyor. Albümün çoğu şarkısı, Ömür Göksel’in yıllara gerçekten meydan okuduğunu gösteriyor. Bu her zaman ‘kadife sesli’ olarak anıla gelmiş sanatçımız, bir kısmı çok esprili, bir kısmı doğrudan doğruya kalplere seslenen, bir kısmı ise çok eğlenceli şarkıların hepsinde bir ‘yorumcu’ olarak çok başarılı.
Düzenlemelere imza atan Eser Taşkıran ve Can Özyiğit, kısmen bütçenin elvermediğinden, kısmen de ‘gençlik başımda duman’ heyecanıyla olsa gerek, altyapıda vokallerde bir panter kesilmiş Ömür Göksel’in hızına erişememiş ama yine de, bir ‘yılların şarkıcısı’ ile çalışıyor olduklarının bilinciyle hareket etmiş, fazla ‘güncel’ davranmamış.
Sevemem Artık
İlk plakları Ezgi tarafından yayınlandı Ömür Göksel'in. Müzik dünyamızın en değerli toplu firmalarından biri olan Ezgi, epeyce fazla Ömür Göksel plağı yayınladı. Aralarında büyük bir hit olan ‘Mutluluk’ ve dönemin bir başka önemli şarkıcısı olan Zümrüt ile birlikte yapılmış düet Kaçamak’ın da (ki, Nancy Sinatra ve Lee Hazlewood’un birlikte söylediği ‘Summer Wine’ın Türkçe versiyonuydu bu) bulunduğu bu devre sonrasında, Göksel bir süre Türkofon-Türküola ile çalıştı.
Ama asıl beklenen başarı, Göksel'in Engin Bener'in Yonca’sıyla çalışmaya başlamasıyla geldi. Bu firmadan 1972 yılında yayınlanan Sevemem Artık ve Ağlıyormuşsun adlı şarkılar, Göksel'in adını bütün memlekete yaydı, her iki şarkı dolanmadık yer bırakmadı.
Sevemem Artık, bundan daha da fazlasını yaptı. 1972 yılı ortalarında stadyumları dolduran her türden taraftarın taktığı bu şarkının, o günden beri girmediği biçim kalmadı. Bir Galatasaraylı olmakla her zaman övünmüş Ömür Göksel'in bu şarkısı en son ‘I Love You Haci’ şeklini almış ve Göksel'i zevkten mest etmişti. Belki bu Hacili slogan nedeniyle belki de zaten şarkının orijinal adının çağrıştırdığından dolayı, bu son albümde şarkı I Love You Baby adını almış. Sevemem Artık’ın İngilizce versiyonu, Ümit Besen ve benzerlerinin düştüğü bayağılığa saplanmadan da şirin ya da esprili şarkılar yapılabileceğini gösteriyor.
1977 yılında kendi imkanları ile popüler müziğimizin en yenilikçi albümlerinden biri olan Bizler İçin’i (ki, bu albümde, kıymetini hiç bilinmemiş sanatçılarımızdan Fatoş Duman ile çalışmıştı) ve 80'li yıllarda ‘Yıllar Sonra’yı yayınladıktan sonra kendini tamamen sahneleri adamış bu önemli yorumcumuz, Bir Ömür ile birlikte müzikal yaşamında açtığı yeni sayfayı kolay kolay kapamaya niyetli olmadığını gösteriyor.
Ayakta kalmak için şarkı söylemek dışında bir yol bilmeyen bir kuşağa ait bir yorumcu Ömür Göksel. O ve arkadaşları iyi ki de öyleler. Yoksa ‘zalim’lerin eline kalmıştık ki bu da tam bir yıkım demek olurdu.
Bulursanız kaçırmayın
Ömür Göksel’in ‘Bir Ömür’ ve ‘Meydan Okuyorum Yıllara’ albümleri
Alpay’ın ‘Sessiz Kalma’ başta olmak üzere her diski
Özdemir Erdoğan’ın bütün ‘best of’ları
Erol Büyükburç’tan ‘Bir Ömrün İmzası’
Ada’nın ‘Eski 45’likler’ dizisinden çıkmış bütün albümleri
Odeon-Sony iş birliği ile yayınlanmış ‘Bak Bir Varmış’ albümleri
Odeon damgalı her şey
Sakın yaklaşmayın
Yukarıdaki ‘dev’ isimlerin yanında adı dahi anılmaması gereken ‘çilek’ aromalı şarkıcılar
‘Tek Başına’, ‘Ben Böyleyim’, ‘Seninle Bir Dakika’ gibi benzersiz şarkıları (sözde) yeniden yorumlayıp kirletenler
‘Uykusuz Her Gece’ye el atarak ‘Süperstar benim artık’ demeye getirenler
Bilmem ne starcıların tamamına yakını
Atilla Taş
Doğuş
Keşke olsa
Ömür Göksel’in 45’liklerinin toıpkıbasımından oluşan (aşağı yukarı) 30 disklik bir single box
NAİM DİLMENER