Konuk Yazar

SEN SARIL, O SANA SARILMAZSA

01 Nisan 2017 Cumartesi 22:08
SEN SARIL, O SANA SARILMAZSA

Enrico Macias’ın Paris’in önde gelen canlı müzik mekânlarından Olympia’da verdiği Mart 1976 tarihli konserin kaydı albüm olarak piyasaya sürüldü. Popüler müziğimizin tarihi için ciddi bir belge olan bu albüm bizi çok ilgilendiriyor; çünkü bu konser kaydında Ajda Pekkan da var. Fransız sanatçıların, Paris’in önde gelen canlı müzik mekânlarından Olympia’da verdikleri konserlerin kayıtları, bir süredir hem CD hem de dijital olarak yayımlanıyor. Bugüne kadar çıkanlar arasında; Serge Lama (1974), Renaud (1982), Michel Delpech (1992) ve Eddy Mitchell’in (2004) kayıtları var. Son olarak, Enrico Macias’ın Mart 1976 tarihli konserinin kaydı da piyasaya sürüldü ve bu albüm, serinin geri kalanından daha fazla ilgilendiriyor bizi. Çünkü Ajda Pekkan da yer almıştı bu konserde. Pekkan kendi ülkesinde, ününün doruğundayken dahil edilmişti kadroya. O zamanlar Philips firması, Pekkan’dan bir dünya yıldızı yaratmak için çaba sarf etmekte, her fırsatta popüler projelere dahil etmeye çalışmaktaydı. Macias’ın Mart 1976 Olympia konser dizisi de, bu tip projelerin en ses getireniydi. Bu konser, pop müziğimizi derin bir biçimde etkileyen ‘Hey’ dergisinde de ayrıntılı bir biçimde yer almıştı. Memleketin süperstar’ı Ajda Pekkan, o yıllarda bütün Avrupa’da çok sevilen Enrico Macias’la, hem de Olympia’da aynı sahneyi paylaşıyordu. Derginin 8 Mart 1976 tarihli nüshasında veriliyordu müjde: “Ajda Pekkan, Enrico Macias ile birlikte yarından itibaren bir ay süreyle Paris’in ve dünyanın bir numaralı müzikhollerinden Olympia’da konserlere başlıyor... Macias ve Pekkan, bir ay süreyle Olympia’da şu programı uygulayacaklar: Perde açıldığında özel orkestrası eşliğinde sahneye önce Enrico Macias çıkar. Birinci bölümün bitimine yakın Enrico, ‘Melisa’ adlı parçasını söyler, parça biterken ‘Şimdi gerçek Melisa’yı dinleyeceksiniz, Türkiye’nin en popüler şarkıcısı Ajda Pekkan’ı takdim ediyorum’ der, Ajda sahneye ‘Tu Pars et Tu Reviens’ adlı şarkıyı söyleyerek gelir. İkinci olarak ‘Je T’Apprendrai L’Amour’u, üçüncü olarak da Türkiye’de yılın şarkısı seçilen ve aslı Enrico Macias’a ait olan ‘Hoşgör Sen’i söyler. Şarkının sonunda Ajda Pekkan, orijinal adı ‘On S’embrasse et On Oublie’ adlı parçayı Fransızca sözlerle söyler. İkinci bölümün sonunda, ünlü şarkıcı sahneye tekrar Ajda Pekkan’ı davet eder, el ele tutuşarak seyirciyi selamlarlar...” Albümün yeni baskısında, Hey’in sözünü ettiği her şey yerli yerinde. Pekkan ve şarkıları da mevcut, Macias’ın sesinden, ‘Melisa’ göndermesinin anonsu da. Ama kapakta Ajda Pekkan’ın ismi geçmiyor. Neyse ki arka ve iç kapakta (‘chant’ ya da ‘avec’ formülleriyle) mevcut. Bu albüm, popüler müziğimizin tarihi için ciddi bir belge. NAİM DİLMENER (HÜRRİYET/01.04.2017)



Diğer Yazılar