Paylaş   
23.01.2019

KEFERNAHUM

/

CAPHARNAUM

Kefernahum, 12 yaşındaki Zain´in kısacık hayat hikâyesini anlatıyor. Ailesinden sadece sevgi gördüğünü, bunun dışında hep ihmal edildiğini söyleyen, nüfusa kayıtlı bile olmayan Zain, Beyrut´un en fakir mahallelerinde bazen tek başına, bazen mülteci bir kadının sıcak kucağında hayat mücadelesini sürdürüyor ve sonunda anne-babasını mahkemeye veriyor.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Nadine Labaki



OYUNCULAR:
Zain Al Rafeea
Yordanos Shiferaw
Boluwatife Treasure Bankole
Alaa Chouchnieh
Nadine Labaki



SENARYO:
Nadine Labaki
Jihad Hojeily
Michelle Keserwany
Khaled Mouzanar


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Christopher Aoun



MÜZİK:
Khaled Mouzanar


YAPIM:
2018, Lübnan - ABD


DAĞITIM:
Başka Sinema


SÜRE:
120 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Yazar
- -
MEHMET AÇAR (haberturk.com): ´... Genel olarak baktığımızda "Kefernahum", "Beni niye dünyaya getirdiniz?" diye ailesine diklenen bir çocuğun filmi değil. Tam aksine, sızlanmaktan ziyade sonuna kadar mücadele etmeyi tercih eden bir çocuğun filmi... Filmin güzelliği de orada... Filmin orijinal adı "Capharnaüm" Fransızca kökenli bir sözcük ve "kaos" anlamına geliyor. İncil´de geçen hikâyelerde lanetlenmiş bir köyün adı. Kaosun dışında, cehennemi ve karmaşayı da ifade ediyor. Labaki, filmin adından başlayarak kaotik bir dünyada yaşadığımızın altını çiziyor... "Kefernahum" gibi filmlerin çekimleri görünenden daha zordur. Gerçek mekânlarda çekim yapmak, amatör oyuncularla, çocuklarla çalışmak ve en önemlisi o sahicilik hissini yakalamak sanıldığı kadar kolay değildir. Bir tür filminde yönetmen gerçekliği istediği gibi şekillendirerek seyirciyi etkisi altına alabilir. Görsel dünya kurmak için elinde birçok araç vardır... "Kefernahum" gibi filmlerde ise yönetmenin tek şansı gerçeklik duygusunu sağlam şekilde inşa etmektir. Nadine Labaki´nin, bunu hakkını vererek yaptığını düşünüyorum...´

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ´... "Kefernahum"un yönetmenlik açısından Labaki´nin en çarpıcı işi olduğunu belirtmekte yarar var. "Ortadoğu´nun Paris´i" Beyrut´un en yoksul bölgelerinde dolaştırıyor kamerasını. Bunu yaparken de çoğu zaman belgesel estetiğine yaklaşıyor. Bu da anlatılan hikayenin sahicilik duygusunu artıran bir faktör olarak dikkat çekiyor. Zain´in Yonas ile birlikte hayatta kalma çabasına eşlik eden görüntüler bir yandan toplumun en alt kesiminin nasıl yaşadığına ve hayatta kalmak için yapmak zorunda kaldıklarına seyirciyi tanıklığa zorlarken, diğer yandan da sömürülmeye müsait bir alan açıyor. Öncelikle böylesi bir gerçekçiliğin rahatsız edici bir yanı var. Öte yandan Labaki´nin kamerasının tanıklık dışında özel olarak karakterlerini ve hikayeyi sömürdüğünü söylemek zor. Fakat hem Zain´in yaşadıklarının ağırlığı hem de seyircinin göçmenlik, yoksulluk ve tabii ki çocukluk gibi kavramlara karşı oluşturulmuş hassasiyeti filme duygusal tepkiler verilmesine de yol açabilir. Ki filmin hem Türkiye hem de dünyanın çeşitli ülkelerindeki gösterimlerinin ardından yazılan yorumlarda seyirciler gözyaşlarını tutamadıklarını ifade ediyorlar. Ama böylesi bir filmin ardından seyirciden beklenen şeyin sarsılmak, öfkelenmek olmasını dilerdim...´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Nadine Labaki´nin o yoksulluğu, çaresizliği yaşayan çocuklarla çektiği film, Zain´in özelinde aslında savaşın, yoksulluğun, cahilliğin girdabında inim inim inleyen tüm çocukların ortak hikayesi... Yönetmen sinemada az rastlanır biçimde, hiç eğip bükmeden bu sefer sözü de başrolü de o çocuklara bırakıyor. Zain´in çetin mücadelesinde, yetişkinlerin çıkarları uğruna çocukları kullanmaları, sokakların acımasızlığı, hayatın adaletsizliği de var, çocukların keskin zekası ve her şeye rağmen küçük şeylerden mutlu olabilme halleri de. Labaki, belgeselvari bir anlatımla gerçek dünyadan gerçekçi ve yakıcı bir hikaye anlatırken, kamerasını tam da Zain´in yanına konumlandırıyor. Onu kategorize etmeden, hikayesinden çıkarımlar yapmadan, büyük laflara prim vermeden saf bir şekilde Zain´in yaşadığı geçeklikle ve bu gerçek karşısındaki isyanıyla karşı karşı getiriyor seyirciyi. Sonra da bu katı gerçeklikle yüzleşmek yetişkinlere kalıyor!...´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
177
0
128
0
164
0
125
0