Paylaş   
20.06.2018

YABANİ

/

WILDLING

Anna, doğduğundan beri babası olarak bildiği bir adam tarafından evlerinin tavan arasında büyütülmüştür. Adam, Anna´nın geçmişini öğrenmemesi adına her şeyi yapmıştır. Ama Anna, polis memuru Ellen´ın kanatları altında gerçek dünya ile tanıştığında, sıradan biri olmadığını anlar. Normal bir hayata uyum sağlayamayan Anna ormanın vahşi özgürlüğünün çekimine kapılmış bir halde bulur kendini. Bir taraftan da içinde artarak büyüyen kan arzusunu anlamlandırmaya çalışmaktadır.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Fritz Böhm


OYUNCULAR:
Liv Tyler
Brad Dourif
Bel Powley
James Le Gros
Mike Faist
Collin Kelly-Sordelet


SENARYO:
Fritz Böhm
Florian Eder


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Toby Oliver


MÜZİK:
Paul Haslinger


YAPIM:
2018, ABD


DAĞITIM:
Bir Film


SÜRE:
92 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... Filmde Anna´yı çevreleyen erkek egemen dünya, "ötekiler"in yok edilmesi üzerine kurulmuş düzen ve toplumun farklı olana gösterdiği tahammülsüzlük, yeterince iyi işlenemiyor. Ayrıca her şey öylesine hızla olup bitiyor ve hikâye dram, fantezi ve gerilim türleri arasında öylesine dağılıp parçalanıyor ki, film herhangi bir temada derinleşemiyor. "Baba" karakterinin çelişkiler içinde olmasına itirazım yok ama yaşadığı ani duygusal değişimler ya da verdiği kararların nedenleri iyi anlatılamıyor. Oysa Anna´dan sonra filmin en önemli karakteri. Filmde en çok Anna rolündeki Bel Powley´nin oyunculuğunu beğendim. Powley, senaryodaki boşlukları unutturacak kadar inandırıcı, duygusal açıdan derinlikli bir karakter çizmeyi başarıyor. Filmin bir başka iyi yanı da yönetmen Fritz Böhm´ün özenli anlatımı... Fritz Böhm, ilk uzun filminde görüntü yönetmeni Toby Oliver´ın katkısıyla hikâyeyi ayakta tutan güçlü bir görsel atmosfer kurabiliyor. Sonuç olarak, bir bedensel değişim öyküsü ya da "biyolojik gerilim" olarak antolojilere geçebilecek, akıllarda kalmaya aday bir film, ama senaryosunun iyi geliştirilemediği kesin.´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Böhm´ün Florian Eder´le yazdığı senaryonun pek de kayda değer olduğu söylenemez, film de belli bir noktadan sonra sanki metinle bağını koparıyor ve görüntü yönetmeninin maharetine sığınmak istiyor. Bu aşamada Toby Oliver´ın kadrajları belli bir aşamaya kadar durumu kurtarıyor ama özel efektlerin ve makyajın vasatlığı daha etkileyici bir film ortaya çıkmasına mahal vermiyor. Galiba filmin asıl efektleri baba rolündeki Brad Dourif (ki emektar oyuncu, gerilim filmlerinin klasik isimlerindendir) ve genç Bel Powley´nin etkileyici yüzleri. Dourif zaten deneyimli bir aktör ama doğrusu genç Powley de hem performans hem de mimikler itibariyle çizgi üstü bir görüntü sunuyor. Liv Tyler da filmde adeta kendisini hatırlatma babından boy gösteriyor. Sonuç? ´Yabani´ belli anlarıyla dikkatimizi çeken ama genel olarak vasatı aşamayan bir yapım olmuş...´


Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0