Paylaş   
08.04.2018

GEÇMİŞ İÇİMDE BİR OK...

/

Geçmişteki acılarını kapı önünde bırakarak yeni bir hayata atılmak isteyen dört kardeş... Fakat o uzaklaşmak, aralarına mesafe koymak istedikleri neyse, tam da hayatlarının yanı başında tekrar karşılarına dikilecektir... Kim bilir, belki de kapıyı Guillermo del Toro araladı. Meksikalı yönetmen, İspanya üzerinden anlattı gerilim-korku hikâyelerini, önce 'Şeytanın Belkemiği' ('El espinazo del diablo'), sonra da 'Pan'ın Labirenti' ('El laberinto del fauno') geldi. Derken Alejandro Amenabar sahne aldı, 'Tez' ve 'Aç Gözünü'yle keşfedildi, sonrasında başyapıtı 'The Others'ı artık uluslararası sermayeyle çeker oldu.

Sakin ve gizemli...
Benzer bir dikkat çekici hamle J.A. Boyana'dan geldi; 'Yetimhane'yle ('El orfanato') yaptı çıkışını, peşi sıra daha geniş sularda boy gösterdiği 'Kıyamet Günü' (The Impossible') ve 'Canavarın Çağrısı' ('A Monster Calls') gibi çalışmalara imza attı. Ve şimdi de 'Yetimhane'yle 'Kıyamet Günü'ne senarist olarak imza atan Sergio G. Sanchez huzurlarımızda. İspanyol sinemacı yukarıda çok kısa bir özet geçtiğimiz ilk uzun metrajlı yönetmenlik çabası 'Karanlık Sır'da ('Marrowbone'), İngiltere'den Amerika'ya taşınmak zorunda kalan ve burada yeni bir geleceği kovalayan kardeşlerin hikâyesini anlatıyor.
Son derece sakin anlatımı, gayet özenli görüntü çalışması, 60'lar sonunu başarıyla tasvir eden yapısı ve 'The Others'a selam yollayan bölümleriyle 'Karanlık Sır', bence sınıfı geçiyor. Öyküsündeki gizemi de ser verip sır vermeden ölçülü adımlarla paylaşıyor ve nihayetinde etkisini, seyircinin zihnine ve damarlarına adeta sindire sindire zerk ediyor. Genç oyuncuların performansları da cabası. Sonuç itibariyle 'Karanlık Sır' için, festival haftasında ticari sinemadaki en iyi seçenek diyebiliriz. UĞUR VARDAN (HÜRRİYET/07.04.2018)

Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0