Paylaş   
24.03.2018

RUHUMUN İNSANLARI...

/

Çağan Irmak, sinemamızın modern (ya da 'şimdiki' diyelim) zamanlarında hem geleneğe sahip çıkan hem de bu gelenek içinde farklı yollar, öyküler arayan bir yaratıcı. Son dönemde irtifa kaybına uğrasa da kendisi, öz ve yetenek itibariyle her daim umut beslediğimiz ve güvendiğimiz isimlerden (en azından benim için). Bu haftanın mönüsünde yer alan son filmi 'Çocuklar Sana Emanet', iki ana koldan akıyor. Bu kollardan biri gerilim türüne saygı duruşu içeren ve bizden bir katkı olarak nitelendirilecek öyküsü; diğeri de bu hikâye içinde son dönemde daha fazlaca kıyıya vurmuş toplumsal bir yaraya parmak dokunuşu...
Film, geçirdiği trafik kazası sonucu iki kişinin (biri eşi) ölümüne neden olan bir içmimarın 'iç hesaplaşması' üzerine gelişen bir öyküye sahip. Lakin bu hesaplaşmasının psikolojisi herkesten farklı ve çok çok ağır oluyor, çünkü mimar Kerem'in hayatını doğaüstü yaratıklar ziyaret etmeye başlıyor...
Çağan Irmak'ın 'gerilim sineması'na olan ilgisi malum. İlk adımlarından 'Mustafa Hakkında Her Şey', keza 'Karanlıktakiler' ve tabii ki 'Kâbuslar Evi' serisi, bu yolda daha önceki deneyimleri. 'Çocuklar Sana Emanet', tema açısından 'Ruhlar Bölgesi' ve 'Korku Seansı' türü yapımların (ki onların da piri 'Poltergeist'tı) havasını taşıyor (Hatta öyküdeki şifacı kadının da Batı'daki karşılığı 'Paranormal' olayları çözen uzmanlar diyebiliriz). Filmin perdeye taşıdığı yara ise 'çocuklara taciz' meselesi. Bence Irmak'ın gerilim formatı içinde bu türden güncel bir sorunu (ki aslında kadına, çocuğa ve hayvana cinsel istismar, taciz ve şiddet kurbanlar açısından gündelik hayata ait bir gerilim ve azap, öte yandan da toplumsal açıdan da büyük bir utanç) ele alması, hatırlatması ve kendince bir tavır koyması takdire şayan. Peki film biri ana, diğeri ara iki arter üzerinde ilerlerken sinematografik olarak nasıl bir noktaya ulaşmış ya da bir ortak payda bulabilmiş mi? Doğrusu 'Çocuklar Sana Emanet', Çağan Irmak filmografisi içinde üst sıralarda yer alabilecek bir çalışma değil ama ben kendi adıma, yine de dertleri ve yönetmen olarak çabasını kayda değer buldum.
Son olarak görsel efektler açısından not düşeyim; hastanedeki yaratık 'Harry Potter'daki 'Lord Voldemort'u, köydeki ise 'Yüzüklerin Efendisi'ndeki 'Gollum'u hatırlatıyordu. Bir de kaza sahnesi sinematografik olarak etkileyiciydi. UĞUR VARDAN (HÜRRİYET/24.03.2018)

Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0