Paylaş   
31.01.2018

EN KARANLIK SAAT

/

DARKEST HOUR

Winston Churchill, Büyük Britanya'nın Başbakanı olmasından birkaç gün sonra en çalkantılı ve dönüm noktası olan davalardan biriyle karşı karşıya kalır. Nazi Almanyası ile müzakere edilmiş bir barış antlaşmasını inceleyecek veya bir ulusun idealleri, istiklali ve özgürlüğü için mücadele etmekten ödün vermeyecektir. Durdurulamaz Nazi güçleri Batı Avrupa'da dolaşırken ve istila tehdidi çok yakınken hazırlıksız bir halk ve şüpheci bir kral ile, üyesi olduğu parti kendi aleyhinde planlar yaparken Churchill'in, en karanlık saatine direnmesi, bir ulusu toplaması ve dünya tarihinin gidişatını değiştirmeye çalışması gerekmektedir.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Joe Wright


OYUNCULAR:
Gary Oldman
Kristin Scott Thomas
Lily James
Ben Mendelsohn
Ronald Pickup
Stephen Dillane
Samuel West
Nicholas Jones


SENARYO:
Anthony McCarten


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Bruno Delbonnel



MÜZİK:
Dario Marianelli


YAPIM:
2017, ABD - İngiltere


DAĞITIM:
UIP


SÜRE:
125 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
CÜNEYT CEBENOYAN (BİRGÜN): ´... Film, Churchill´i, hayatında metroya sadece filmde bir kez binmiş bu adamı, bizden biri olarak algılatmak için elinden geleni yapıyor. Film bittiğinde akan yazılarda Churchill değil, Winston diye ilk ismiyle anlatılıyor Churchill´in maceraları. Winston şöyle yaptı, Winston böyle yaptı. Sanki mahalleden arkadaşımız! İngiltere her yıl eski başbakan, eski kraliçe, eski kral, eski prenses birilerini bulup, allayıp, pullayıp filmlerle servis ediyor bize. Hepsi propaganda filmleri de en iğrenci buydu. Şimdilik. Ah, Gary Oldman´ın Churchill canlandırması için bir şeyler söylemek lazım herhalde. Oscar´ı alacak ne de olsa. Oldman´ı makyajının altında tanıyamadım. Fena değildi. Ama Mel Gibson´ın faşistliklerini savunan ve ırkçı olduğu söylenen bir oyuncu için belki de bu ırkçıyı canlandırmak zor olmamıştır.´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... 2017´de gördüğümüz filmlerden ikincisi, ilkini sollarken zorlanmıyor. 1940´lı, 1950´li yıllardaki liderin buhranını yansıtan Delbonnel´in etkileyici sinematografisinin Sarah Greenwood´un ustalıklı sanat yönetimiyle buluşması leziz bir dönem atmosferi yaratıyor. Wright´ın bildik ekip bireyleri, kostümcü Jacqueline Durran ve besteci Dario Marinelli de işlerini yapıp bu ´sanat yönetimi bazlı yönetmenlik kimliği´ne destek veriyorlar. Açıkçası Gary Oldman da ´Churchill´in Hitler´le yakın temasta bulunduğu karanlık ruh haline, bunalımına ortak olup adeta bu kabusu renk filtrelerinin doğurduğu koyu renklerle devreye sokabiliyor.´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Filmi sürükleyen ana unsur kuşkusuz Churchill´i canlandıran Gary Oldman. Günümüz sinemasının bu muhteşem oyuncusu, detaylarda kendisini kıyıya vuran enfes bir performans sergiliyor (Fiziksel görüntü konusunu da Kazuhiro Tsuji´nin makyaj çalışması halletmiş). Tecrübeli aktör büyük ihtimalle ´En İyi Erkek Oyuncu´da Oscar´ı alacak gibi. Keza halkın vicdanını Downing Street 10´e taşıyan sekreter Elizabeth Layton´da Lily James, Chamberlain´de Ronald Pickup, Halifax´ta Stephen Dillane, Kral VI. George´ta Ben Mendelsohn (daha önce bu karakteri ´The King´s Speech´te Colin Firth canlandırmıştı) gayet iyiler. Bir de görüntü yönetmeni Bruno Delbonnel´in çeşitli renk kontraslarıyla elde edilmiş, tablo tadındaki kadrajlarının da altını çizmek lazım.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... İngiliz Kralı VI. George tarafından pek sevilmeyen, kendi partisinin mesafeli durduğu, Çanakkale Savaşı´ndaki yenilgisinden dolayı toplum üzerinde itibarı zedelenmiş biri olsa da Churchill, Hitler´e karşı mücadele etme konusunda ısrarcı. Herkesi de buna ikna etmesi gerekiyor. Siyasi arenadaki tuzakları sezerek, partisinden siyasi rakiplerinin hamlelerini boşa çıkararak, kibrini bir kenara bırakıp halkın duygularına kulak vererek, Kral´ı da yanına çekip o tarihi "Her yerde savaşacağız" konuşmasının işlev kazandığı zemini inşa ediyor. Kurnaz, akıllı, kibirli, esprili, inatçı... Senarist Anthony McCarten Churchill´i her yönüyle işlemiş... Gary Oldman da şahane yorumluyor onu. Zaten Oscar´lık performansıyla filmin de lokomotifi Oldman. Wright onun enerjisiyle şekillendiriyor filmi. Ağırlıklı olarak kapalı mekanlarda geçse de Oldman´ın performansıyla paralellik gösteren kamera hareketleri filmin ritmini oluşturuyor...´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0