Paylaş   
09.01.2018

DELİHA 2

/

Zeliha hâlâ deli, çok samimi, ve başına sürekli yeni dertler açıyor. İlk filmde aşkın peşinde koşan Zeliha, ikinci filmde artık bir kariyer yapmanın yolunu arıyor. Aşçı olmanın hayalini kurarak bir şık restoranda çalışmaya başlıyor. Zeliha sonunda hayalini kurduğu şeylere ulaşabilecek midir, yoksa gerçek dünya hayallerini ve kalbini mi kıracaktır?

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Gupse Özay



OYUNCULAR:
Gupse Özay
Eda Ece
Aksel Bonfil
Derya Alabora
Esin Eden
Hülya Duyar
Ali Çelik


SENARYO:
Gupse Özay



GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Jean Paul Seresin



MÜZİK:
Cem Yıldız



YAPIM:
2018, Türkiye


DAĞITIM:
CGV Mars D.


SÜRE:
107 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Deliha tavırları yer yer kaba olsa da iyi niyetli ve çocuksu biri. Girdiği ortamlarda önce yadırganıyor ama o çocuksu tavırlarıyla olayları lehine çevirmeyi biliyor. Gupse Özay da Deliha´nın o yadırganma halinden komedi devşiriyor. Sonra her koşulda Deliha´nın saflığı işin içine giriyor ve her türlü olaydan o haklı çıkıyor. Sadece kendini değil çevresini de düşündüğü için onun delilikleri, ergen halleri kabul edilebilir sınırlar içinde kalıyor. Bu sınırlar içinde komik bir filmin lokomotifi olabiliyor Deliha. Fakat bu filmin bir başka iddiası daha var. O da Özay´ın yönetmenliği. Bu tür komedi filmlerinin temel sıkıntısı iyi bir sinematografi ortaya koyulamaması. Özay da ilk yönetmenliğinde benzer bir sıkıntı içerisinde. Bunu da belirtelim.´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... İlk filmde anca yan oyuncular (Zeynep Çamcı, Cenk Durmazel) devreye girdiğinde bir ´kalite´ sözü verilebiliyordu. Burada ise Eda Ece´den Aksel Bonfil´e uzanan tüm oyuncu kadrosu bir renklilikle oyuncu yönetiminin bir parçası oluyor. Bu enerji, filmi izlenesi bir ´yemek komedisi´ne dönüştürüyor çoğu zaman. Komedide kadın yönetmen bulmak zor. Bu sebeple Özay´ın üçlü kurgucu ekibinden ve Baruönü´nün filmleriyle çıkış yapan görüntü yönetmeni Jean-Paul Seresin´den beslenmesiyle aslında bir görsel emeğini es geçmemeliyiz. Zaman atlama için yapılan uyum kesmeleri birçok sahnede akıcılık getiriyor, devamlılık kurgusu da ´mizah´a uygun bir şekilde kullanılıyor. Elbette kadrajları kaçırma gibi ilk film acemilikleri var. Ama onları da ´bu iyi niyetli yükseliş´in içerisinde olağan hatalar olarak görmek gerek. "Deliha 2", bir "Görümce"nin (2016) seviyesinde olmasa da serinin içinde Yeşilçam usulü ´yeni bir başlangıç´a işaret ediyor.´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0