Paylaş   
06.12.2017

ÖTEKİ TARAF

/

Başarılı bir adam yeni sevgilisi Ece ile mutlu bir hayat sürmektedir. Ancak günün birinde hırslı eski sevgilisi Sara reddedemeyeceği bir iş teklifiyle yeniden hayatlarına dahil olur. Sevgilisi Ece´yi de yanına alarak yeni işi için şehir değiştiren adam kısa bir süre sonra Ece´nin ortadan kayboluşuyla yıkılır. Ece arkasında bir veda videosu bırakmıştır ancak kimse Ece´den haber alamamaktadır. Kısa sürede Ece´nin yokluğunu Sara ile doldurmaya çalışan adam her yerde Ece´nin izlerini bulmaya başlar. Sara da evin her yerinden sesler duymaktadır. İkili yavaş yavaş korku ve paranoya dolu bir yola girerler.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Özcan Deniz



OYUNCULAR:
Özcan Deniz
Meryem Uzerli
Aslı Enver
Osman Wöber
Ayten Uncuoğlu
Burçin Birben
Sena Çakır


SENARYO:
Özcan Deniz


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:



MÜZİK:
Ulaş Pakkan


YAPIM:
2017, Türkiye


DAĞITIM:
CGV Mars Dağıtım


SÜRE:




FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (ortakoltuk.com): ´... Öncelikle sinemamızda az işlenen psikolojik gerilim türüne el attığı için kutlanabilir, Özcan Deniz. Hernekadar özgün değil, bir yabancı filmden uyarlama olsa da.Çünkü sonuç olarak her film kendi soluğunu alır, kendi yoluna gider. Öteki Taraf´ın genel Hitchcock´vari havası, ayrıca kimi Avrupalı klasiklerle de buluşuyor. Ben özellikle Fransız H. G. Clouzot´yu, en çok da Les Diaboliques- Şeytan Ruhlu İnsanlar filmini düşündüm. Ayrıca Deniz akışkan, biçimci, gösterişli ve şık bir anlatım tutturmuş. Kimi sahnelerin ´mizanseni´ çok başarılı. Ama bunları da o asıl filmden mi kopyalamış, onu bilemiyoruz!.. Bence asıl sorun, hikayenin inandırıcılık eksikliğinde.Ne kadar saf olsa da Ece´nin kendini öylesine bir tuzağa düşürmesi akla ziyan bir iş!.. Ve de o korkunç final öylesine abartılmış ki.Kötülüğün sonu gelmiyor, dehşet parantezi kapanmıyor. Fazla abartı yalnızca sanata değil, tür sinemasının gereklerine de ters düşüyor.
Yine de, bizde az görülen bir türde kendisini rahatça izleten bir film Öteki Taraf. Oyun düzeyi iyi: özellikle Aslı Enver´e bayıldım. Görüntü çalışması doyurucu. Müziğiyse çok uğraşılmış olsa da aşırı buyurgan, fazla hazır-nazır buldum.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Öteki Taraf, zekice hikayesiyle (ki bu noktada övgüleri The Hidden Face´in senaristleri hak ediyor) seyirci ilgisini diri tutan bir yapım. Deniz önceki filmlerinden farklı olarak aşk ve ilişkilerin karanlık yüzüne odaklanıyor. Karakterleri adeta kıskançlık, ihtiras, intikam gibi kötücül duyguların esiri olmuş. Filmin, insanın içindeki bu duyguların, dizginlenmediği zaman nelere yol açtığını göstermesi bakımından ilginç bir hikaye anlattığını söylemek gerek. Psikolojik gerilim türündeki yapım açıkçası seyirciyi avucunun içine almayı başarıyor. Deniz´in İkinci Şans´ta iyice su yüzüne çıkan yönetmenlik becerisini iyi bir şekilde kullanmasının da bunda katkısı var elbet. Deniz kendi sinema macerasında bir tür filmi çekerek yeni bir parantez açıyor. Gişe garantili formül filmi çekmek yerine, gösterildiği zaman övgüler alan bir yabancı filmi ´namuslu´ bir şekilde uyarlıyor...´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Deniz, eskisi gibi ´arabesk dünyasından kopmuş bir birey´ ile ´Kubrick´i birleştirme gibi tuhaf gülünçlüklere düşmüyor. "Öteki Taraf"ta sadece ilk 20 dakikadaki ´karizmatik aşık´ ve son 20 dakikadaki ´intikam alan aksiyon kahramanı´ iddiasını bir kenara bırakmalıymış. Bunun dışında kendi yüzünü göstermeden bile gerilim yaratabiliyor. Özellikle Uzerli´nin otomatik aksanına karşın rolüne iyi çalıştığı kesin. Aslı Enver´in esmer haliyle ilk karedeki kayıttan itibaren gerilimi tetiklediği, Hitchcock´vari şüpheyi ateşlediği kesin. Filmin en başarılı oyuncusu o... Senarist-yönetmen; karakterleri iyi yazmış, ama iyi bağlayamamış. Nihayetinde ´yasak ilişki gerilimi´ne, yani işin ucunu James M. Cain´in ´Postacı Kapıyı İki Kere Çalar´ romanına götüren damarı fena servis etmiyor. Elbette ki üçlü gerilim bize tesir ederken, kurgu da bir ahenk, denge unsuruna dönüşüyor çokça. Yönetmenin ilk iki filmindeki ´arabeskten pespayelik çıkarma bilinçsizliği´ asla yok burada. Özcan Deniz sırasını bekleyip, sabredip atmosfer kurmayı çözmüş. Yer yer bu yıl izlediğimiz ilk film "Kaygı" (2017) kadar başarılı olmuş bu konuda. Orijinal eseri izlemeyenler için gizem duygusu filmin sonuna kadar devam ediyor. Ama çözülme aşamasında problemler devreye girebiliyor.´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0