Paylaş   
29.11.2017

AİLE ARASINDA

/

21 yıllık ilişkileri noktalanan nevrotik Fikret ile vokalist Solmaz komik bir tesadüfle tanışır. Solmaz'ın kızı Zeynep, Adanalı sevgilisiyle evlenmeye karar verince her şeyden korkan Fikret, kendini bir anda hayatının rolünü oynarken bulur. Aile arasında olması planlanan nikah, damadın ailesinin ısrarıyla büyüdükçe büyür. Bu ekip düğün hazırlıkları boyunca silahlı, geleneksel, kebapçı zinciri sahibi Adanalı aileyle anlaşabilecek midir?

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Ozan Açıktan


OYUNCULAR:
Engin Günaydın
Demet Evgar
Erdal Özyağcılar
Devrim Yakut
Fatih Artman
Şevket Çoruh
Gülse Birsel
Devin Özgür Çınar
Gülse Birsel


SENARYO:
Gülse Birsel


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Yon Thomas


MÜZİK:
Jingle Jungle



YAPIM:
2017, Türkiye


DAĞITIM:
Mars Dağıtım


SÜRE:
125 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Durum komedisinin en iyi halleri var filmde. Özellikle de Adana bölümlerinde...Bir rüya-şehir olarak gösterilmiş Adana (gerçi sahiden de öyledir!). Ama sinemanın büyüsü elbette başka. Ve bize İstanbul´un yanı sıra bu güney şehrimizi de sevdiriyor. Yon Thomas imzalı görüntü çalışmasının da katkısıyla... Düğün sahnelerindeyse film doruklara çıkıyor. Bir yandan ´kaçmış´ koca ve erkeği kovmuş kadın geri dönüyorlar. Tüm çelişkiler, tüm yalanlar ortaya çıkıyor, tüm zıt değerler çatışmaya giriyor, tek sözcükle kıyamet kopuyor. Öte yandan Adanalı ailenin büyük-büyük babalarının ani ölümü ortalığı birbirine katıyor. Ve tüm sinema tarihinin belki en komik ´cenaze şamatası´ perdeye geliyor!... Bu kargaşa içinde iki genç aşık (ve de geride duran iki orta yaşlısı!) birleşebilecek midirler acaba? Yazar-yönetmen ikilisi oyuncularını çok iyi seçmiş ve değerlendirmiş. Demet Evgar, hem çok güzel, hem ürkünç, hem de komik olabilen eşsiz ´lastik yüzü´ ile harikalar yaratıyor. Büyük yeteneğini pek gösteremeyen Engin Günaydın ise sonunda çapına göre bir rol bulmuş, tam anlamıyla döktürüyor. Tüm karakter oyuncuları da kusursuz. Tek sözcükle: kaçırmayın...´

MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... İkiyüzlü ahlak ve namus anlayışını eleştiren, baştan sona feminen enerjiyle dolu bir film seyrediyoruz... Kadınlarla arası iyi olan Fiko´nun erkek dünyasına yabancı halleri ve bazen sert erkeğe dönüşmesi gerçekten çok komik... Engin Günaydın iyi bir komedi oyuncusu olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Solmaz´ın kırılgan yanlarını incelikle vurgulayan yorumuyla Demet Evgar da filme duygusal bir sahicilik getiriyor. "Aile Arasında" bol bol gülerek seyrettiğim bir film oldu. Ama gereğinden fazla "komedi malzemesi" yle dolu olduğunu, bu yüzden çok dağıldığını ve yönetmen Ozan Açıktan´ın peş peşe gelen sahneleri toparlamakta zorlandığını düşünüyorum. Birsel yazar olarak komedide çok tecrübeli olsa da sinemada yeni... Umarım, gelecekte daha da iyi filmlere imza atar ve sinemada kalıcı olur.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Aile Arasında, konusu itibarıyla ilk elden Orhan Aksoy´un Neşeli Günler´i ve Mike Nichols´ın Kuş Kafesi´ni hatırlatan bir yapım. Ama maalesef onlar kadar etkileyici değil. Gülse Birsel´in sit-com yapaylığı içerisinde hedefi vuran mizah anlayışı, akıcı bir öykü içinde kendini çok da varedemiyor. Yani bir kan uyuşmazlığı var ortada. Bu durum yer yer oyuncu performansları ile tolore edilse de filmin elini zayıflatıyor. Ayrıca bu duruma bir de Silsile, Annemin Yarası gibi filmlerde belli bir dil ve atmosfer yarattığını gördüğümüz yönetmen Ozan Açıktan´ın vasat yönetimi eklenince Aile Arasında bekleneni veremeyen bir film olarak kalıyor elimizde.
Engin Günaydın´ın Demet Evgar´ın oyunculuğu ile şekillenen ve Erdal Özyağcılar, Devrim Yakut, Fatih Artman ve Ayta Sözeri´nin performanslarıyla yer yer lezzetli hale gelen film, kimi zaman güldürse bile bu kadar yetenekli bir kadronun potansiyelinin epey altında bir yapım.´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Aslında ´yanlış anlaşılmalar´, ´durum komiklikleri´, ´mış gibi yapma´ ve ´abartılı davranışlar´ı öne çıkaran, vodvil etkili bir mizansen anlayışı var. Görüntü yönetmeni Yon Thomas´ın katkısıyla renkli sanat yönetimine eklenen, mor, yeşil, kırmızı gibi cart renklerin hakim olduğu filtreler özenli bir görsel yapıyı duyuruyor. Adeta ´pavyon sahnesi´ni aile kurumunun arasına taşıyor. Ozan Açıktan "Çok Filim Hareketler Bunlar"dan (2010) bu yana ilk kez görsel dil üzerine bu kadar kafa yorabilmiş... "Aile Arasında"da aradığımız aile komedisi tanımı var. Ama örneğin Kanyon´da çekilen sahnelerde renkleri işlenmemiş görüntüler ve açılış sekansının ´diziye giriş´ izlenimi bırakması da gözden kaçmıyor. Filmin aceleye getirilmiş tarafları var. Kıyafetiyle dikkat çeken Derya Karadaş´ın mizah anlayışı fazla karton duruyor. Senaryoda Evgar ile Günaydın´ın karşılaştığı anın inandırıcılık sorunu çektiği kesin...´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Aile Arasında´, senaryosunu Gülse Birsel´in kaleme aldığı bir komedi. Yönetmenliğini Ozan Açıktan´ın üstlendiği yapımda hayatlarının ilk yarısını yenik kapamış iki insanın, ikinci devrede yeni bir takım ruhuyla sahaya çıkıp sonucu kendi lehlerine çevirme çabasını anlatıyor. Başta Engin Günaydın ve Demet Evgar olmak üzere yeteneklerine daha önceden de vâkıf olduğumuz oyuncuların performanslarıyla sürükledikleri film bol kahkaha vaat ediyor. İster istemez ´Avrupa Yakası´ ve ´Yalan Dünya´dan esintiler de sunan, uzaktan uzağa ´The Birdcage´e de selam gönderen senaryo bazı yerlerde elini belli etse de genel çerçevede film güldürme işlevini yerine getiriyor. Zamanımız yerli komedilerinin en büyük problemi, filmlerin skeçler toplamı biçiminde çekilmesi ve sunulmasıdır. ´Aile Arasında´da da aynı mantığa rastlıyoruz ama parçaların genel bir iskelete oturmasının üstesinden gelinmiş. Sonuç? Gülmek isteyenler, buyrun sizleri salona alalım...´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0