Paylaş   
01.11.2017

TESTERE: JIGSAW EFSANESİ

/

JIGSAW

Polisler bir dizi cinayetten sonra, Jigsaw katilinin tüm işaretlerini taşıyan ve on yıldan uzun süredir ölmüş bilinen bir erkeğin hayaletini kovalamaya başlarlar ve böylece kendilerini yeni korkutucu bir oyunun içine bulurlar. John Kramer, dünyaya hayatın kendisi için minnettar olmamız gerektiğini hatırlatmak için geri mi dönmüştür? Yoksa bu olay, bilinmeyen başka bir katilin tasarımlarına sahip bir tuzak mıdır?

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Peter Spierig
Michael Spierig


OYUNCULAR:
Matt Passmore
Tobin Bell
Callum Keith Rennie
Mandela Van Peebles
Laura Vandervoort
Brittany Allen


SENARYO:
Josh Stolberg
Pete Goldfinger


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Ben Nott


MÜZİK:
Charlie Clouser


YAPIM:
2017, ABD


DAĞITIM:
TME Films


SÜRE:
91 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... Teknik olarak su gibi akıp giden bir senaryosu var filmin. Aksi olsa, yani bir an durup olup bitenleri düşünseniz, inandırıcılık uçup gidecek. İşkence tezgâhları kurup oyunu başlatanların kurbanların nerede ne yapacağını anbean önceden kestiriyor olması bir yana, finalde bütün sürprizler açığa çıktıktan sonra her şeyi yeni baştan düşündüğünüzde de bazı zorlamalar dikkat çekiyor. Ama bu tür filmlerde inandırıcılık çok önemli değil. Sonuç olarak, işkence, gerilim ve sürpriz öğesinin, ucuz bir "suç ve ceza felsefesi"yle bir araya getirildiği bir seriden söz ediyoruz. "Daybreakers" (2009) ve "Predestination" (2014) gibi filmleriyle tanınan ikiz kardeşler Michael ve Peter Spierig´in seriye çok yeni bir hava getirdiklerini düşünmüyorum. Serinin tarihinde ilk kez 2.35:1 formatını deniyorlar. Sıcak bir renk paleti tercih ettikleri, polisiye-gerilim dozunu artırdıkları ve karakterleri suç-ceza psikolojisi üzerinden ele almaya çalıştıkları kesin. Hatta serinin en iyi filmlerinden birine imza atıyorlar ama ilk filmdeki konseptin geliştirildiğini söyleyemem. Sadece meraklısına...´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Spierig Kardeşler, ciddi vampir ve zaman yolculuğu filmleriyle ("Vampir İmparatorluğu" ve "Predestination") sinema tarihinin yazılışına katkıda bulunmuşlardı. Ama bir ´zombi komedisi´ ("Undead") ile de ´kült film külliyatı´na adını yazdıran ikili için elbette önemli bir başarı değil "Testere: Jigsaw Efsanesi". Doğrusunu söylemek gerekirse film hiçbir şekilde heyecanlandırmıyor. Türünde/alt türünde yapılanları tekrarlıyor. Ama yönetmen dokunuşunun hissettirilmesiyle akılda kalacaktır.´

ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Eski defterleri karıştırdım da, bu seri hiç benim favorilerim arasına girmemiş. Korku-gerilim filmlerine olan ve hafiften ´mazoşist´ gözüken sempatime karşın!... Bu yeni bölüm de bu yargımı değiştirecek değil. Üstelik araya onca TV dizisi girdi: CSI´den Criminal Minds´a, benzer temaları acımasızca sömüren ve dehşeti evimizin içine dek sokan... Artık en yapay biçimde gerilmek için zahmet edip sinemaya gitme gereği yok!...Gerçek, özgün, yaratıcı bir gerilim gelsin, o başka!...´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... ´Daybreakers´ ve ´Predestination´ adlı filmleriyle hatırladığımız Almanya doğumlu Avustralyalı kardeş yönetmenler Michael ve Peter Spierig´in (İkizler) imzasını taşıyan ´Testere: Jigsaw Efsanesi´, başlarda sıksa da belli bir noktadan sonra ´Katil kim?´ sorusu eşliğinde kendince polisiye bir tada kavuşuyor ve nihayetinde belli ölçülerde tatmin edici bir film olarak sona eriyor. Kurgusal açıdan kimi numaraların karşılığını bulduğu yapımda dedektif Halloran, adli tıpçı Logan Nelson, asistanı Bonneville derken gayet iyi bir ´gizem üçgeni´ kuruluyor. Ama Spierig kardeşler, işin kanlı sahneler boyutunu abartmışlar ve filmi, bu yolun manasızlık zirvesi olan ´Hostel´ seviyesine çekmişler (ya da düşürmüşler).´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0