Paylaş   
26.10.2017

İŞE YARAR BİR ŞEY

/

Film, bir gece trende yolları kesişen iki kadının ölmek isteyen bir adama, Yavuz'a doğru uzanan yolculuklarını anlatıyor. Yirmi beş yıldır hiçbir lise yemeğine gitmemiş Leyla gibi biri neden 16 saat süren bir tren yolculuğu yaparak lise arkadaşlarıyla buluşma yemeğine gider? Gönlünde oyuncu olmak varken hemşire adayı olarak hiç istemediği bir iş görüşmesine giden Canan niye o trendedir.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Pelin Esmer


OYUNCULAR:
Başak Köklükaya
Öykü Karayel
Yiğit Özşener
Ayşenil Şamlıoğlu
Berfu Öngören


SENARYO:
Pelin Esmer
Barış Bıçakçı


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Gökhan Tiryaki



MÜZİK:



YAPIM:
2017, Türkiye


DAĞITIM:
Başka Sinema


SÜRE:
107 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Filmin yapısı, hikâyenin kuruluşu bence tartışmaya açık. Aslında gayet ilginç başlayan, kısa süre sonra bir tren yolculuğu ve orada karşılaşan iki farklı yaş ve kimlikte kadının ilerleyen dostluğuna dönüşen hikâyeye, kimi tren yolcularının kattığı çeşni ve lezzet ekleniyor. Tüm bunlar, sıra dışı görüntüler eşliğinde (ve elbette Gökhan Tiryaki´nin katkısıyla) bir yol filmini haberler gibi... Tek bir çekim, ama çok yavaş olsa da hareket eden bir kamera. Çok yavaşça masanın çevresini dolanan, her bir kişi ya da grup önünde yeterince duran...Sinemada traveling- kaydırma denen o önemli olayın en güzel örneklerinden biri, şapka çıkarılacak bir bölüm... Ve o gizemli finalle bu biçimsel cesaret bir araya gelince, sanırım sonuç olarak gayet ilginç sayılabilecek bir film ortaya çıkıyor.
Oyuncular da çok iyi. İkisini de uzun zamandır göremeyip özlediğimiz iki oyuncudan Başar Köklükaya başrolde parlak bir kompozisyon çizerken, görece olarak kısa Yavuz rolünde Yiğit Özşener de süper. Öykü Karayel´in Canan´ını da çok sevdim. Ama o kalabalık yardımcı oyuncuları da kutlamak gerekir: trendeki şarkıcı/dansöz ikilisinden, o yemekteki tüm kişilere. Adlarını bile bilmediğimiz bu insanlar (belki profesyonel oyuncu bile değiller), sinemada takım oyunculuğunun önemini bir kez daha hatırlatıyor.

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Barış Bıçakçı´nın kitabından yola çıkan özenli "İşe Yarar Bir Şey"de (2017) yönetmen feminist sinemaya, kadın yönetmenlerin işlerine, kadınların dünyasına örnek olacak bir bilinçaltı yolculuğuna imza atıyor. Gökhan Tiryaki´nin çok yakın ve yakın planları, geniş planları kullanırken şair-edebiyatçının yansımalarını oyun alanına dönüştüren görsel zekası dahice!... Ama film, trenin dışına çıkınca ayakta kalamıyor. Yiğit Özşener´in Yavuz´u, Nejat İşler´in "11´e 10 Kala"daki kapıcı karakteri Ali´den farksız bir ´karton´ ve ´karikatürize´ durma probleminden mustarip. Esmer´in erkek karakter yazmaması gerektiği bu sayede açığa çıkıyor bir kez daha. Film de formda olduğu tren bölümlerinden uzaklaşınca, özellikle son 30 dakikada kendi özgünlüğünü, kontrolünü, feminist sinema içindeki haykırışını biraz olsun yitiriyor. Perde serüvenini de kitabi diyaloglara boğularak noktalıyor. 80´lerin kadın filmi mantığıyla, sinemasız entelektüel haykırışlarıyla finali zar zor görebiliyor. Pelin Esmer için büyük, dünya için küçük bir adıma dönüşüyor.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Film, modern zaman insanının arzularından, amaçlarından, kırgınlık ve küskünlüklerinden, verdiği yaşam mücadelesinden yola çıkarak bize, hayata, kaygılarımıza ve insan olmanın verdiği ağırlığa dair derinlikli, incelikli ve lirik hikaye anlatıyor.
Ömer Kavur sinemasıyla akrabalığı İşe Yarar Bir Şey, senaryosu, üst düzey oyunculuk performansları ve yönetmenliği ile Pelin Esmer´in en iyi filmi. Kaçırmayın...´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... ´İşe Yarar Bir Şey´in en önemli yararı, uzun bir süredir sinemadan uzakta kalan Başak Köklükaya´yı (Leyla´yı canlandırıyor) yeniden karşımıza çıkarması olmuş. Özlemişiz... (Performansıyla Adana Film Festivali´nde ´En İyi Kadın Oyuncu´ ödülünü kazandı.) Öykü Karayel de (Canan´a hayat veriyor), Zeki Demirkubuz´un ´Bulantı´sında küçük bir rolle adım attığı ´Uzun metraj´ âlemindeki üçüncü (ikincisi ´Toz´du) hamlesinde gayet iyi. Ben filmde en çok trenin pencereleri üzerinden elde edilen yansımaları, üst üste bindirilen görüntüleri, dışarıdaki hayatları içeriye taşıyan kadrajları, yani Gökhan Tiryaki´nin (ki Adana´da ´En İyi Görüntü´yü kazandı) usta işi çerçevelerini beğendim. Sonuç? ´İşe Yarar Bir Şey´, sezonun üzerinde konuşulmaya değer yapımlarından, kaçırmayın...´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0