Paylaş   
30.08.2017

YEDİNCİ HAYAT

/

WHAT HAPPENED TO MONDAY

Dünyanın distopik bir geleceğinde nüfus çok arttığından tek çocuk yapma politikası zorunlu kılınmıştır. Babalarının haftanın her bir günü ile isimlendirdiği yedizler ise devlet tarafından uyutulmamak için herkesten saklanmak ve tek bir kimlik ile yaşamak zorundadırlar. Bir gün aralarından birinin kaybolması sonucu yedizler birlikte sokağa çıkmak ve kardeşlerini kurtarmak zorunda kalacaklardır.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Tommy Wirkola


OYUNCULAR:
Noomi Rapace
Willem Dafoe
Glenn Close
Robert Wagner
Marwan Kenzari


SENARYO:
Kerry Williamson
Max Botkin


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
José David Montero


MÜZİK:
Christian Wibe


YAPIM:
2017, İngiltere, Fransa, Belçika, ABD


DAĞITIM:
Mars Dağıtım


SÜRE:
123 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Senaryosunu Max Botkin-Kerry Williamson ikilisinin kaleme aldığı 'Yedinci Hayat' ('What Happened to Monday'), aslında kâğıt üzerinde ilginç bir fikre sahip. Lakin bu fikrin sahaya yansımasının başarılı olduğunu söylemek pek mümkün değil. Yedi kız kardeşin büyümesi ve sistemle hesaplaşması aşamasında film, sırtını klişelere yaslamaya ve aksiyon kalıpları içinde yoluna devam etmeye başlıyor. Bu arada zorlama sürprizler, 'gereksiz taramalar' ve terse yatırmalar çıtayı bir hayli düşürüyor. Bu durumda da başlardaki belli ölçülerdeki mesafeli duruş ve felsefe yok oluyor, öyküye duyduğumuz merak sönüyor. Oyunculuklara gelince... Noomi Rapace yedi ayrı kişiliğin üstesinden geliyor gelmesine ama bazı sahnelerde senaryonun da 'katkısıyla' karikatürize kalıyor. Willem Dafoe, 'Dede' Terrence Settman'da her zamankı klasında, Glenn Close ise çocuklar üzerinden totalitarizm üreten sistem bekçisi Dr. Nicoletta Cayman'da, bir anlamda 'The Girl with All The Gifts'deki karakterini tekrarlıyor gibi...´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Yedizleri tek oyuncu, Noomi Rapace´in canlandırılması, kadroda William Dafoe, Glenn Close gibi usta isimlerin olması, parlak bir fikirle Yedinci Hayat´ın başlaması iyi bir filmle karşı karşıya kaldığımız duygusunu veriyor. Ama film, ilk yarının sonunda aks değiştiriyor. Kağıt üzerinde parlak duran hikaye aksiyona teslim oluyor ve aksiyona teslim oldukça da senaryo savrulmaya başlıyor. Yedinci Hayat bir av-avcı, intikam hikayesine dönüşüyor. Benzer savrulma Wirmola yönetimine de yansıyor. İyi bir atmosfer kurarak başlayan film sonlara doğru sendelemeye başlıyor. Filmin sonuna doğru öyle amatör sahnelerle karşılaşıyorsunuz ki, şaşıp kalıyorsunuz. Ezcümle Noomi Rapace´in sırtladığı film iyi başlayıp sonunu getiremeyen yapımlardan. Ya da şöyle söyleyelim, Yedinci Hayat iyi fikir, sinematografik olarak iyi işlenmedikçe oradan iyi bir film çıkmaz önermesini doğruluyor.´

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ´... "Yedinci Hayat"ın da benzerleri gibi otoriter evrenin kurallarına uymama, karşı gelme, direnme ve hayatta kalma mücadelesi şeklinde ilerleyen genel çizgiyi takip ettiğini belirtebiliriz. Ancak film bu tür filmlerin seyircide yaratması beklenen 'endişe' duygusunu karşılamaktan uzak kalıyor. Hal böyle olunca izlerken hikayenin biraz bizim dışımızda, başka dünyalarda geçtiği izlenimine kapılmamak elde değil. Örneğin karakterlerin motivasyonları ve evrenin sahiciliği düşünüldüğünde bu hikayenin tersi bir durumu, yani 'kadınların doğurganlığını yitirdiği' bir evreni anlatan "The Handmaid's Tale" dizisi kadar seyirci üzerinde etkili olmadığı söylenebilir. Yani, ilerde böyle bir dünyanın var olabileceğine seyirciyi ikna etmekte zorlanıyor. Yine de filmin ikinci yarısındaki gerçeği ortaya çıkarma ve hayatta kalma mücadelesinin aksiyon anlamında tatmin edici olduğunu söylemek gerek. Bunda her biri birbirinden farklı özelliklere ve kişiliklere sahip yedi ayrı kardeşe hayat veren "Ejderha Dövmeli Kız" ile tanıdığımız Noomi Rapace'in performansının payı büyük...´

Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0