Paylaş   
23.08.2017

EYYVAH EYVAH

/

YÖNETMEN:Hakan Algül/ OYUNCULAR:Ata Demirer, Demet Akbağ, Özge Şakrak Borak, Salih Kalyon, Tanju Tuncel, Bican Günalan, Meray Ülgen, Şehsuvar Aktaş, Caner Alkaya/ SENARYO: Ata Demirer/ MÜZİK: Fahir Atakoğlu/ 2010, Türkiye/ 103 dakika

SHOW TV 20.00

Hüseyin, Trakya´nın bir köyünde ninesi ve dedesiyle büyüyen bir delikanlıdır. İki büyük aşkı klarnet çalmak ve Müjgan ile hayatı mutlu devam ederken, hiç beklemediği bir olay onu köyünden ayırır. İstanbul´a gelen Hüseyin´e önce klarneti, sonra da şarkıcı Firuzan destek olacaktır. İstanbul´un gece klüplerinde çalışan Firuzan´ın hayatı rengarenk ve bir o kadar da karışıktır. Hüseyin´le tanışınca hayatına kahkaha ve macera dahil olur.


BURAK GÖRAL
´... Eyyvah Eyvah da pekala "Recep İvedik" gibi 'minimum harcayıp maksimum kazanalım' mantığıyla çıkarılabilecek bir proje olabilirmiş. Ama öyle olmamış. Kimi senaryo sorunlarını saymazsak Ata Demirer'in ilk kez bu kadar sahiplendiği, eğlenceli, samimi ve dürüst bir komedi filmi olmuş...´


UĞUR VARDAN
´... Akbağ da, Demirer'le birlikte hiç de sırıtmayan, gayet dengeli bir ikili oluyor. Müziğine, eğitimli klarnetçilerimizden Serkan Çağrı'nın katkıda bulunduğu 'Eyvah Eyvah', bence sezonun sürpriz komedisi. Senaryo, çok az da olsa bazı yerlerde inandırıcılığını kaybetse de, bunun pek bir önemi yok, Demirer'in yetenekleri her şeyin üstünde. Film de, bir komedi filminden beklenenlerin neredeyse hepsini karşılıyor. Yönetmen Algül de, bu öyküyü aksamadan, akıp giden bir anlatımla çekmiş. Daha ne olsun? Haftanın ikinci 'Ata filmi'ni kaçırmayın derim...´

SERDAR AKBIYIK '.Filmin her sahnesi düşünülmüş. Senaryo aksın diye içinde komedi barındırmayan en küçük bir bölüm koyulmamış filme. Hem öykü akıyor hem de her sahneye yedirilmiş müthiş espriler bize sinemanın büyüsünü yaşatıyor. Bence Ata Demirer'in en iyi filmi. Vizontele Tuba, Neredesin Firuze, Kısık Ateşte 15 Dakika ve son filmi Osmanlı Cumhuriyeti'ndeki performansı 'Eyyvah Eyvah' filminin gölgesinde kalıyor. Aynı sözleri Demet Akbağ için de söyleyebilirim. Akbağ 'Eyyvah Eyvah'ta komedi anlamındaki en başarılı performansını gösteriyor. Bir filmin başarılı olması sadece başrol oyuncularının performansına bağlı değil. Yan rollerde de oynayan isimlerin performansı çok önemli. Hüseyin'in aşık olduğu Müjgan karakterini canlandıran Özge Şakrak Borak eski Türk filmlerine uygun rolü ve etkileyici yüz ifadesiyle filmin sıcaklığına çok şeyler katıyor. Perdeye çıktığı ilk sahnede Gülşen Bubikoğlu'na benzerliğiyle beni çok şaşırttı.'

ATİLLA DORSAY
'.Senaryo, tipik bir BKM senaryosu gibi: Çok büyük ve çılgın komedi anları içermekten çok, karakter oluşturmaya ve de komikle atbaşı giden bir duygusallık yaratmaya yönelik. Böylece farklı da olsa, sanki bir Neşeli Hayat izler gibi oluyoruz. İçine bir tutam da Dondurmam Gaymak katılmış olarak... Tüm mekân kullanımları çok güzel: O iştah açan Geyikli ve rüya gibi İstanbul sahneleri... Demirer ve Demet Akbağ, karşılıklı döktürüyorlar. Tiyatro ve sinemamızın en iyi komedi oyuncularından saydığım Akbağ, unutulmaz bir Firuzan karakteri çiziyor: Sanki yıllarca pavyon şarkıcılığı yapmış gibi... Onu Neredesin Firuze?´den beri ilk kez dört başı mamur bir rolde izlemek ne keyif! Yaşlı dede-ninede Salih Kalyon ve Tanju Tuncel, Terzi Ramiz´de Bican Günalan da çok iyiler. Yer yer ´bonus´ olarak, kimi has güldürü bölümleri var: O körler ya da kaza sahneleri gibi... En önemlisi de, sizi güldüğünüze pişman etmeyen ve sonradan utandırmayan bir film bu. Daha ne istenir?'

MEHMET AÇAR
'. Küfür ve belden aşağı espri dozajı iyi ayarlanmış. Aileye seslendikleri belli. Özetle filmin göze batan rahatsız edici bir yanı yok. Ama söylemeye çalıştığı, kayda değer dişe dokunur, önemli bir şey de göze çarpmıyor. dolayısıyla, gülüp ve eğlenmek dışında pek bir önem ve değer de taşımıyor.'...´

NOT: KANALLAR PROGRAM AKIŞINDA DEĞİŞİKLİK YAPABİLİR.

Fotoğraf Galerisi
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0