Paylaş   
24.06.2018

KONG: KAFATASI ADASI

/

KONG: SKULL ISLAND/ YÖNETMEN: Jordan Vogt Roberts/ OYUNCULAR: Tom Hiddleston, Samuel L. Jackson, Bride Larson, John Goodman/ SENARYO: Dan Gilroy, Max Borenstein. Derek Connolly/ GÖRÜNTÜ: Larry Fong/ MÜZİK: Henry Jackman/ 2017, ABD/ 118 dakika

STAR TV 20.00

Film, Pasifik Okyanusu´nda yer alan, güzel olduğu kadar tehlikeli, efsanevi bir ıssız adayı keşfetmek için bir araya gelmiş bilim insanları, askerler ve maceraperestlerden oluşan bir grup insanın hikayesini konu alıyor. Bildikleri her şeyden kopan bu ekip, güçlü Kong´un alanına girdiklerinde insan ile doğa arasındaki nihai mücadelenin fitilini ateşlerler. Keşif görevleri hayatta kalma savaşına dönüşürken, insanoğlunun ait olmadığı bu ilkel cennetten kaçmaya çalışırlar.

MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... "Kong: Kafatası Adası" savaşın akıl dışılığı üzerinden de ilerliyor. Kuşkusuz bu konuda "Kıyamet" kadar derinleştiğini söyleyemem. Çoğunluğu iyi kalpli karakterleriyle aydınlık, iyimser bir yanı var filmin. King Kong´u bir karakter haline getirme ve duygusal dünyasını hissettirme konusunda 2005 yapımı filmin gerisinde kalıyor. Ama özellikle görsel yanı heyecan verici... Egzotik macera janrını çağımızın sinemasıyla buluşturan görüntü yönetimi ve renk paletinin yanı sıra ses tasarımı övgüyü hak ediyor. Gerçek çekimlerle bilgisayar animasyonlarının birleşimi, "yüksek çözünürlüklü" bir gerçekçilik vaat ediyor. Teknik açıdan çok özenli ve sağlam bir iş. Çekimlerin yönetmen Jordan Vogt Roberts tarafından kâğıt üzerinde de yaratıcı bir şekilde planlandığı kesin.´

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ´... "Kong: Kafatası Adası" öncelikle bol aksiyonlu hayatta kalma mücadelelerini sevenleri mutlu edecektir. İşin bu kısmının hakkını veriyor açıkçası. Hem görsel efektleriyle hem de yaratmayı başardığı dünya ile etkileyici. Her ne kadar Samuel L. Jackson tarafından canlandırılan arızalı komutan karakterinin motivasyonları konusunda ikna olmasak da aksiyona kendimizi bırakıp görmezden geliyoruz. Filmin asıl sıkıntısı doğayı bir tehdit olarak algılayan eski hastalıktan kurtulamayarak buradaki antik yaratıkları da insanoğluna bir öyle kodluyor. Buna Kong da dâhil. Dünyanın gerçek sahibinin bu kadim yaratıklar olduğu ve önünde sonunda geri almak isteyecekleri tezini işlerken; bulundukları yerde müdahale etmek gerektiği gibi bir noktaya varıyor. Nihayetinde bu bir film ve elbette filmdeki canlıların çoğu da hayal mahsulü. Ancak, insanoğlunun doğa üzerindeki tahakküm iddiası bir an önce vazgeçmemiz gereken bir gerçek olarak gün gibi ortada duruyor filmin içinde de.´

ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Genç yazar, yönetmen, ve yapımcı Jordan Vogt-Roberts, eski Kong efsanesini yenilerken dur durak bilmeyen bir tempo sağlamayı, hayli sempatik karakterler oluşturmayı, yaratıkların her birine yeterince ürkünçlük katmayı da başarmış. Arada o garip insanlardan ve ürkünç yaratıklardan fırsat bulup oyuncuları fark etmek de keyifli. Hayli özlenen Samuel L. Jackson, John C. Reilly, John Goodman veya Richard Jenkins´i iyi işlenmiş karakterlerde bulmak. Özellikle de John C. Reilly´yi...Taze Oscarlı Brie Larson´u hikâyenin hemen tek kadın kahramanı olarak ve de Kong filmlerinin ayrılmaz kişiliği, canavara en çok yaklaşabilen insan olarak görmek de fena değil. Ve de Tom Hiddleston´un ürkeklikle cesaret arasında sallanan baş kahramanı veya farklı etnik gruplardan John Ortiz, Tiuang Jing, Miyavi gibi kişileri izlemek de insanı doyuruyor.Bu bitmez tükenmez gözüken masal, bir yerden sonra biraz yoruculaşmıyor değil. Ama içinizdeki o büyümeyen çocuk yanı koruyabilirseniz, aldığınız zevk hemen hemen finale dek sürüyor.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... İlk yarısı King Kong klişeleri nedeniyle ilgi çekici olsa da film ikinci yarısında canavarlar savaşına dönüşüp iyice raydan çıkıyor ve sıradanlaşıyor. Galiba King Kong´dan içi boş bir aksiyon karakteri yaratmak çok da manalı bir şey değil. Sinemada bazı mitlere dokunurken dikkat etmek gerek. Kong: Kafatası Adası, bu konuda pek patavatsız. Bunun için bu film King Kong külliyatının en zayıf halkası olarak kayıtlara geçecektir herhalde.´

NİL KURAL (MİLLİYET): ´... "Kong: Skull Island", Francis Ford Coppola´nın Vietnam Savaşı ve 1970´ler klasiği "Kıyamet / Apocalypse Now"u akla getiren bir müzik seçimine ve bazı çekimlerin yanı sıra bu filmin savaş göstererek savaş karşıtı olma fikrine de sahip. Dolayısıyla tavizsiz savaş karşıtı mesajıyla serinin siyasal açıdan en sağlam filmlerinden biri. Mükemmel özel efektler, karakter oyuncularından oluşan oyuncu kadrosunun da etkisiyle sinemanın son döneminin sürpriz başarıdaki devam filmlerinden birine dönüşüyor. Kaçış sinemasının hakkını verirken, politik mesajıyla takdiri toplayan film, Kong´un uzun sinema yaşamında yeni bir sayfaya işaret ediyor.´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Jordan Vogt-Roberts imzalı bu son uyarlama ´Kıyamet´ sevdasının yanı sıra ´ilginç sahipleri´ vasıtasıyla Darwin´in, ´Evrim Teorisi´ çalışmasına esin kaynağı olan kimi gözlemlerini gerçekleştirdiği ´Galapagos Adaları´nı andıran ´Kafatası Adası´na değişik bir yaratığı da ekleyerek bir başka göndermeye daha soyunmuş. Bazı kadrajlar ve King Kong´un söz konusu yaratıkla mücadelesi, ´Godzilla´yla olan macerasını (malum, Japon yapımı bir filmdi, 2020´de yeni versiyonunun gelmesi bekleniyor) hatırlatıyor.Geçmiş ´King Kong´ filmlerinde devasa gorilin bir diğer adı, ´Dünyanın sekizinci harikası´ydı ve öykü aslında ´Güzel ve Çirkin´in farklı bir versiyonu (ki naçizane Peter Jackson imzalı filme ilişkin yazdığım eleştiride ´Güzel ve iri´ tabirini kullanmıştım) olarak ele alınırdı. ´Kong: Kafatası Adası´nda ´romantik´ bölüm fotomuhabiri Mason Weaver karakteri üzerinden kurulmaya çalışılmış. Ama bu yeni adımın asıl derdi görselliği gibi gözüküyor. Jordan Vogt-Roberts´in filmi, kendi adıma söylüyorum, bilgisayar efektleri açısından seyrettiğim en iyi yapımlardan biri. Grafik anlatım da çok başarılı. Keza oyunculuklar da öyle. Sonuç? Öykü zaten bildik, film de bu mantıkla görselliğe yüklenmiş ve hedefine varmış. Kaçırmayın derim...´

NOT: KANALLAR PROGRAM AKIŞINDA DEĞİŞİKLİK YAPABİLİR.

Video Galerisi
FOX
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
177
0
128
0
164
0
125
0