Paylaş   
31.01.2018

FOXTROT

/

Michael ve Dafna´nın çocukları Jonathan ve Alma ile sade bir hayatları vardır. Jonathan´ın askerde olması, her an hayatta olup olmamasından ötürü duydukları şüphe ve endişe, Michael ve Dafna´nın psikolojilerini çok etkilemiştir. Bir yanda Jonathan´ın askerde geçen zorlu günleri, diğer yanda ailenin kaygı dolu bekleyişi.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Samuel Maoz


OYUNCULAR:
Lior Ashkenazi
Sarah Adler
Yonaton Shiray
Shira Haas


SENARYO:
Samuel Maoz


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Giora Bejach


MÜZİK:
Amit Poznansky
Ophir Leibovitch


YAPIM:
2017, israil - İsviçre - Almanya - Fransa


DAĞITIM:
Filmartı


SÜRE:
108 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Film elbette İsrail makamlarına, devletten ordunun yönetimine ciddi bir eleştiri getiriyor. Ama bunun da dışına taşarak, daha genel anlamda savaşa karşı çıkıp onun anlamsızlığını vurgulamayı başarıyor. Tıpkı yönetmenin ilk filmi, 2009´da ilk ününü yaptığı Lebanon- Lübnan gibi... Oyuncularından yaşlılardan gençlere uzanan bir çizgi içinde çok iyi sonuç alan, sürekli merakı ayakta tutan bir film. Ama kimi amatörlükleri de var. Ve de bir ´sanat filmi´ yapma tutkusu da fazla sırıtıyor. Yine de görülmesi gereken değişik bir savaş filmi. Yakın zamanın Duvar filmini de andıran...Ve bu coğrafya içinde her zaman bir örnek oluşturup ders verebilecek olan...´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Oğulları askere gitmiş bir ailenin ruh hali yönetmenin ana konusu. Bu sebeple sabit açının önünden develerin de, asker araçlarının da geçebildiği bir ´serap´ gibi çiziliyor savaş. Açıkçası yönetmen, ilk filmindeki özgün dilinin yerine ´deja vu hissi yaratan ve dağınık duran bir olgunluk´a geçirmiş. Dramın içine absürd komedi enjekte edilince kareler, Elia Suleiman´ın şaheseri "Kutsal Direniş"in ("Yadon Ilaheyya", 2002) sınır sekanslarını hatırlatıyor. Ama bunun üzerine fazlasıyla plastik ve gerçeküstücü planlar da ekleniyor. "Lübnan"daki görüntü yönetmeninin değişmemesi, 1.85:1´den 2.35:1´e geçilmesine karşın ´görüntü´ almakta bir sıkıntı yaratmamış. Ama ailenin savaşın yıkımına isyanı sanki sinema perdesinde daha önce gördüğümüz imgelerle aktarılıyor.´

NİL KURAL (MİLLİYET): ´... Geçen yıl yarıştığı Venedik Film Festivali´nden Jüri Büyük Ödülü´yle dönen film, oğullarının ölüm haberini alan bir ailenin dramıyla açılsa da hikâye izleyiciye sürprizler sunuyor. Başrol Lior Ashkenazi´nin dört dörtlük performans sergilediği film, adını aldığı danstan hareketle militarizm ve şiddetin hayatın sıradan bir parçası olduğu toplumun dönüp dolaşıp aynı noktaya geldiğinin altını çiziyor. Maoz´un yönetmenlikte aldığı riskler "Foxtrot"u alışılmışın dışına taşıyor. Filmin üç bölümlük yapısının çok az filmde altından kalkılan bir hünerle işlendiği "Foxtrot", yılın en iyilerinden.´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0