Paylaş   
24.01.2018

SEVGİSİZ

/

NELYUBOV (LOVELESS)

Zhenya ve Boris, bıkkınlık, nefret ve karşılıklı suçlamalarla tükenen evliliklerini sonlandırmak üzeredir. Boşanma işlemlerini başlatmadan çok önce hayatlarına birileri giren ikili yeni bir başlangıç yapmak için sabırsızdır; ta ki tartışmalarından birine kulak misafiri olan 12 yaşındaki oğulları Alyosha ortadan kayboluncaya kadar.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Andrey Zvyagintsev


OYUNCULAR:
Maryana Spivak
Aleksey Rozin
Varvara Shmykova
Matvey Novikov
Daria Pisareva
Yanina Hope


SENARYO:
Oleg Negin


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Mikhail Krichman


MÜZİK:
Evgueni Galperine
Sacha Galperine


YAPIM:
2017, Rusya - Fransa - Almanya - Belçika


DAĞITIM:
Başka Sinema


SÜRE:
127 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin






Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Rus ve de dünya sinemasında emsalsiz Tarkovsky´nin mirasçısı olma misyonunu olabilecek en iyi biçimde yerine getiren yazar-yönetmen Andrey Zvyagintsev´in en yeni filmi, kuşkusuz yılın en önemli yapımlarından... Oscar´da da sona kalan beş yabancı film arasına girmesi, dikkatleri daha da arttırdı... Biraz flu olan, ama yine de yürek yakan bir finalle sonuçlanan, iyi yazılıp çekilmiş, kusursuz biçimde oynanmış bu güzel film, görülmeyi hak ediyor: 1964 doğumlu, 2003´ten beri çektiği az sayıda filmin (Dönüş, Sürgün, Elena, Leviathan) her biri bir başyapıt sayılan yönetmenin son zirvesi olarak.´

MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... "Sevgisiz", vicdanın uyanışı ve kayboluşu üzerine bir film aynı zamanda... Ayrılık sürecinde tümüyle kendi hayatlarına odaklanan Zhenya ile Boris, oğullarının kayboluşuyla sarsılıyor, acı çekiyor ve ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar. Ancak Zvyagintsev, sinik bir tavırla zamanın ve koşulların vicdan azabına iyi geleceğini, hayatın bir şekilde sürüp gideceğini ima etmekten geri durmuyor. Tam da bu noktada, final sahnesinde, Rusya ile Ukrayna arasında çıkan olayları, işçilerin çektiği sıkıntıları televizyon başında seyreden Zhenya ve Boris üzerinden meseleyi Rus toplumunun vicdanına kadar genişletiyor. "Sevgisiz" dolaylı yollardan politik bir film. Muhafazakârlığın yükseldiği Rusya´da manevi değerlerin inişe geçtiğini, herkesin maddi açıdan daha iyi bir hayata ulaşmanın peşinde koştuğunun altını çiziyor. Boris´in işyerindeki tutucu uygulamalar üzerinden dinin ikiyüzlülüğü gizleyen bir maske olduğunu da vurguluyor. Alyosha´yı arayan gönüllüler ekibini bir yana koyarsak, ´Sevgisiz´ modern toplumları ele geçiren bencilliğin bir dışavurumu... Finalde her şeyin çözüleceği bir film bekleyenler ciddi bir hayal kırıklığına uğrayabilir. "Sevgisiz" insana kendini iyi hissettirecek bir film değil. Tam aksine, yoğun bir sıkıntıyla çıkıyorsunuz sinemadan. Çok iyi bir film seyretmiş olduğunuzu ise daha sonra anlıyorsunuz.´

CÜNEYT CEBENOYAN (BİRGÜN): ´... Zvyagintsev : "Bu filmi, seyirci eve gidip, sevdiklerini kucaklasın diye yaptık" demiş. Niyetin asilliği açık. Sevdiklerimizi kaybetme olasılığını hatırlatarak, onların değerini fark etmemiz sağlanabilir. Ama ertesi gün yine her şey eskisine döner eğer daha derin bir şeyler söylemeyi, karanlığa ışık tutacak bir şeyler yapmayı becerememişseniz. Bence Sevgisiz böyle bir beceriye sahip değil. Yüzeysel bir film çünkü. Ne kadar karanlık bir ton tutturursam o kadar sanatsal olur ekolünden bir film. Hedefine ulaşıyor da; Sevgisiz´in aldığı ödüller her gün artıyor. Oscar´a da aday.... Sevgili sinefil okur, biliyorum yine çıldıracaksın bu yazıyı okuyunca. Sakin ol, bak ne kadar çok seveni var filmin, bir tane de sevmeyen ben olayım, müsaade et. Yalnız değilsin, korkma. Son olarak Sevgisiz´in Daha´yı da hatırlattığını belirtmeliyim. Miras alınan ve devam ettirilen kötülük teması açısından.´

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ´... Bazı yönetmenlerin sinema serüvenini takip ederken, içinden doğduğu ülkenin kültürünün, günlük hayatının değişiminin izlerini de süreriz. Ken Loach sinemasıyla İngiltere tarihinin geriye dönük 30-40 yılına dair fikir edinmek mümkündür. Asghar Farhadi yalnızca insanlığa dair evrensel öyküleriyle değil, günümüz İran´ının toplumsal dinamikleriyle de tanıştırır seyircisini. Andrey Zvyagintsev de geride kalan on beş yıla sığdırdığı beş filmiyle Sovyetler Birliği sonrası Rusya´sının dönüşünün izini sürüyor ve ülkenin tarihini de yazıyor.´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... "Sevgisiz"de Rus toplumunun ´üreme yöntemi´ olarak kullandığı ´seks´ ve ´iş hayatı´nın kıstırılmışlığı incelemeye alınıyor. İş yerinin neredeyse bir sanayi devriminden kopmuş borularla ´sakillik´ sunduğu çok bariz. Bunun ötesinde ´mükemmel çocuk´un da yabancılaştırıcı seks sahneleriyle ´sevgisizce´ üretilmesi bize çok tesir ediyor... ´Sevgisiz´ kalan Rus toplumu, adeta ´kaybolan çocuk´la birlikte yabancılaşmanın yol açtığı bir ´fabrika üretimi´ni duyuruyor. Yönetmen de sanki "Macera"daki Antonioni misali soyut film modelini, burada ´kaybolan çocuk dramı´na uyguluyor. Film her zaman bu sömürülen konuya dair derinlikli, üzerine düşünülmüş ve en iyi çekilmiş eserlerden biri olarak anılacak. Belki de Eastwood´un Büyük Buhran döneminde bir annenin psikolojisine girdiği ve sinematografik açıdan çarpıcı "Sahtekar"ıyla ("Changeling", 2008) birlikte yeni milenyumda bu formülde yapılmış en iyi yapıt. "Sevgisiz", Zvyagintsev´in büyülü dokunuşuyla zihinlere kazınan sahneler, anlar ve ezgilerle hatırlarda kalacaktır. ´Üretilen çocuk´la bağlantının koparılmasının sinemasını yapıyor belki de. Günümüz Rusya´sının sevgisizliğini sorgulamayı soyut ve modern bir dille uyguluyor. Finalin ´halen aranan çocuk´ üzerine kurulması da, Putin ve sistem eleştirisinin belirgin bir göstergesi. Zvyagintsev, böylesi bir politik düzende, sağlıklı bir yaşam sürmenin, sevgi dolu çocuklar yetiştirmenin ve mutlu bir aileye sahip olmanın imkansızlığına dikkat çekerek Rus toplumunu ´sevgisizlik´e mahkum ediyor.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Zvyagintsev filmde aile kurumu, ebeveyn-çocuk iliskisi üzerinden, Leviathan´da tarif ettigi, yeni dünya düzeninin çarkı içinde hayata tutunmaya çalısırken, bencillesen, vicdansızlasan, insani degerlerini yitiren öyle ki, çocuklarını hiçe sayan insanların portresini sunuyor. Fakat Zvyagintsev, dünyada böyle insanlar var iste demenin ötesinde bir seyler söylüyor. Yönetmen bu insanları, günümüzdeki sistemin bu hale getirdigini anlatma gayesinde. Kısaca sert kapitalist sistemin ve ona baglı gelisen teknolojik gelismelerin, insanların sefkat ve merhamet damarlarını kuruttugundan dem vuruyor. Kendi çocuklarımızı feda ettigimiz bir dünyada yasadıgımızı hatırlayor sert bir sekilde. En Iyi Yabancı Film Oscarı´nın güçlü adayı Sevgisiz sarsıcı bir basyapıt ve yılın en iyilerinden. Kaçırmayın derim... ´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Senaryo o kadar incelikli yazılmış ki, sanki her bir adımda öykünün kabukları yavaş yavaş soyuluyor ve bütün bu aşamalarda, seyirci olarak size sunulan bu sinemasal güzelliği adeta sindire sindire hissediyorsunuz. Zvyagintsev filmlerinde güzel kadrajlar, çerçeveler vardır elbette ama bu kez görüntü yönetmeni Mikhail Krichman, sanki daha özel kareler yakalamış gibi. Sinematografik açıdan da Alyoşa´nın aranma sahneleri mesela; çok iyi. Ben morg bölümünden de çok etkilendim; insanın yüreğini burkan bu denli güçlü bir sahne zor bulunur, zor çekilir. Keza Evgeni Galparin´in müziği de çok iyiydi. ´Sevgisiz´, belki ´Leviathan´ gibi politik bir arkaplanı ilk elden sunmuyor, direkt konuşmuyor ama bu filmin de sosyolojik yanı, ahlaki kaygıları ve çöküşe, kokuşmuşluğa dair gözlemleri çok güçlü. Ve bence asıl önemlisi Rusya´dan hareketle günümüz ilişkileri, insan prototipleri, iş ahlakı, samimiyet göstergeleri, kitleleri avutucu ´sosyal medya´ ve adında olduğu gibi ´sevgisiz´lik üzerine çok şey söylüyor. Zvyagintsev külliyatı içinde de en çok ´Elena´yla yakın akrabalık kuruyor... Enfes finalinin de çok şey ifade ettiği ´Sevgisiz´, aslında özetle şimdiki zaman ailelerine, "Doğurmak yetmiyor, sevmek de lazım" demeye getiriyor. Adeta bir sosyolog hassasiyetiyle Rus toplumunu masaya yatıran yapıtlarıyla tanıdığımız Zvyagintsev, dışarıdaki kar yağışını bir anlamda ilişkilerin soğukluğuna yönelik bir metafor olarak da kullandığı bu filminde, yılın en iyi yapımlarından birine imza atmış, kesinlikle kaçırmayın derim...´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0