Paylaş   
24.01.2018

ÖLÜMLÜ DÜNYA

/

Nesillerdir Haydarpaşa Garı´nda Anadolu Tat Lokantası´nı işleten Mermer Ailesi, sekiz kişiden oluşan geniş bir ailedir. Kendi halinde, sade bir yaşamları olan bu insanların durumları biraz karışıktır. Bu ailenin, uzun zamandır gizledikleri bir de sırları vardır. Bu sır, her ne pahasına olursa olsun açığa çıkmaması gerekmektedir.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Ali Atay



OYUNCULAR:
Ahmet Mümtaz Taylan
Alper Kul
Sarp Apak
İrem Sak
Doğu Demirkol
Feyyaz Yiğit
Meltem Kaptan
Mehmet Özgür
Özgür Emre Yıldırım


SENARYO:
Ali Atay
Aziz Kedi
Feyyaz Yiğit
Volkan Sümbül
Ali Demirel



GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:



MÜZİK:
Murat Çekem
Ozan Tügen
Deniz Doğançay



YAPIM:
2018, Türkiye


DAĞITIM:
UIP


SÜRE:




FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
MEHMET AÇAR (HABERTÜRK): ´... "Ölümlü Dünya"nın kesinlikle gerçekçi bir hikâyesi yok. Yazarların kafalarına göre takılıp "uçtukları" kesin. Senaryo, olay akışı, öykü, bunların hepsi bahane... Maksat, eksantrik karakterler ve durumlar üzerinden seyirciyi güldürmek, eğlendirmek. Komedi, hikâye üzerinden değil, doğaçlama tadı veren diyaloglar ve oyuncuların yetenekleri üzerinden şekilleniyor. Kimisi çok konuşarak, kimisi susarak güldürüyor. Kimisi çok sade oynuyor, kimisi abartıyor. Ali Atay yönetmen olarak Batı usulü suç komedisi ya da kara komediden esinlense de orijinal ve yerli bir işe imza atıyor. Ama orijinalliğin kaliteyi yukarı çektiği söylenemez. Filmin dişe dokunur bir teması, meselesi yok. Atay´ın 2015´teki "Limonata"dan sonra böylesi hafif bir film çekmesi şaşırtıcı... Mizah anlayışı da herkese uyacak cinsten değil. Bazı sahnelerde çok güldüm ama birçok komik durumun zorlama diyaloglarla gereğinden fazla uzatıldığını da düşündüm. Farklı bir yerli komedi seyretmek isteyenlere önerilir.´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Yeni milenyumda "Vay Arkadaş" (2012), "Tehlikeyle Flört" (2015) gibi daha zeki kara komedi/soygun komedisi örnekleri gördük. Burada Ali Atay, filmlerinde oynadığı yönetmenleri, Onur Ünlü´yü ve Kemal Uzun´u bile örnek almamış. Aksine en ucuzundan ticari komediyi, ´yetenekli oyuncu´ var diye ´kaliteli´ zannetmek, birkaç diyalog yazarak mizahın zekisini yapma kaygısına kapılmak üzücü. Üstüne üstlük tarihimizde Kemal Sunal, Halit Akçatepe, Metin Akpınar, Zeki Alasya, Tarık Akan gibilerinin bir araya geldiği, Ertem Eğilmez katkılı ´ekip komedileri´nin (bkz. "Köyden İndim Şehire", "Mavi Boncuk") samimiyeti, kimyası bile aranıyor. Herkesin farklı telden çaldığı tür filminde ortada ´sinematografi´ ve ´kurgu´ adına bir şey olmayınca TAFF´ın katkısıyla gelen ´prodüksiyon kalitesi´ de fayda etmiyor.´

UĞUR VARDAN (HÜRRİYET): ´... Malum bu türün (sinema jargonuyla söylersek ´janr´), yumuşak fırça darbeleri 90´larda Tarantino tarafından atılmış (belki de hatırlatılmış), sonrasında birçok yönetmenin uğrak yeri olmuştu, daha uçlara taşınmıştı. Ali Atay, meseleyi bizdenleştirmiş ve bir anlamda masayı, yerli unsurlar ve reflekslerle donatmış. Başlarda ritmini ve rotasını ararken ağır ilerleyen film (ya da öykü), hızını adeta kıyıdan uzaklaştıkça buluyor. ´Kara mizah´la yüklü ´Ölümlü Dünya´ çok karakterli yapısı içinde ´kiralık katil´ mantığıyla klasik aile değerlerini harmanlıyor. Bu bileşim sonucunda da perdeye hem kelime oyunlarına dayalı espriler hem de durum komedileri yansıyor. Kadro da elbette yetenekleri itibariyle tanıdık isimlerden oluşuyor. Ben doğrusu bu toplam içinde, senaryoya da katkıda bulunan Feyyaz Yiğit´i ´biraz daha fazla´ beğendim. Hemen her hafta salonlarımıza uğrayan ve ´Komedi´ adına yola çıkan ucubelerin yanında ´Ölümlü Dünya´ takdiri hak ediyor.´
Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0
125
0