Paylaş   
29.11.2017

SARI SICAK

/

Artan endüstrileşmeyle birlikte fabrikaların arasında sıkışıp kalmış bir tarla. Ve bu tarlada hayata tutunmaya çalışan göçmen bir aile. En küçük oğul İbrahim, farklı bir geleceğin hayalini kurmaktadır ve kendi kaderini belirleme konusunda kararlıdır. Ayrıca feodal aile yapısının getirdiği baskının da boyunduruğu altındadır. Bir hayali gerçeğe dönüştürmek kolay değildir. Eylemleri kendisi ve ailesi için hiç beklenmeyen sonuçlar doğuracaktır.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Fikret Reyhan


OYUNCULAR:
Aytaç Uşun
Mehmet Özgür
Gökhan Şimşek
Cem Zeynel Kılıç
Seher Çuhadar


SENARYO:
Fikret Reyhan


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Marton Miklauzic


MÜZİK:



YAPIM:
2017, Türkiye


DAĞITIM:
Başka Sinema


SÜRE:
85 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
CÜNEYT CEBENOYAN (BİRGÜN): ´... Filmi özel yapan şey, bir bireyin hikâyesini anlatırken, onun içinde bulunduğu sosyoekonomik yapının değişimini de anlatıyor olması. Ve bunları yaparken hiç bir açıdan aksamaması, oyunculuk, görüntü yönetimi kısacası her şey dört dörtlük Sarı Sıcak´ta... Hem psikolojik hem de sosyal derinliği olan yerli ya da yabancı bir film izlemeyeli çok olmuştu. Malatya, Moskova ve İstanbul Film festivallerinden birçok ödül alan Sarı Sıcak, sinema için önemli bir adım. Yönetmen Fikret Reyhan bu ilk filmiyle bile bence Türk sineması içinde önemli bir yer edindi.´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Reyhan senaryosunu da yazdığı ilk filminde olgun bir yapım ortaya koyuyor. Genelde Türk sinemasında kadrajın dışında kalan çiftçileri-tarım işçilerini kadraja sokarak bile önemli bir iş yapıyor. Ailenin ve İbrahim´in çıkışsızlığını yakıcı bir şekilde hissettiren Reyhan, aile içindeki feodalitenin biçimlendirdiği ataerkil yapının çöküşünü de baba-oğul ilişkisi üzerinden gösteriyor. Görüntü yönetmeni Marton Miklauzic´in ve oyuncuların performansıyla şekillenen filmde Reyhan´ın yönetmenliği takdire şayan. Çünkü senaryo kaynaklı kimi odaklanma sorunlarının üstesinden Rehyan´ın yönetmenlik tercihleri geliyor. Yaşar Kemal´in Sarı Sıcak kitabına ismi gibi ruhuyla da saygı sunan, Alin Taşcıyan´ın tespitiyle, hayatta kalmaya çalışan sıradan insanın dramını, çıkışsızlığını ve öfkesini Orhan Kemalvari bir şekilde önümüze koyan film yılın öne çıkan yapımlarından...´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Mehmet Özgür´ün önceki karakterlerinin uzakta duran bir silüetine dönüştüğü eser, Akdeniz´in güzel doğasına teslim olmuş. ´Hikaye ve senaryo´ olmadan hareket edince başarılı görüntü yönetmeni Marton Miklauzic´i anlamsız bir başıboşluğa sürüklemiş. ´Gerçekçilik´ ve ´ağır tempo´ sadece bir ´sanat filmi üretme formülü´ olarak zihnimize kazınıyor. Bunun ötesinde "Sarı Sıcak"ın kameranın nereye konacağını bilememesi ve röntgenci durmasını ´sanat´ olarak sunması hakikaten çok acizce. Röntgenci kamera ve tarla hayatının her şey olmadığını ispatlamış Fikret Reyhan. Eline aldığı kamerayla Miklauzic´i sömürürken, aslında anlamsız sallantılarla da yorucu durmayı beceriyor. Gerçek bir ´taşra fetişizmi´ sinemaya dönüşemiyor maalesef.´

ŞENAY AYDEMİR (gazeteduvar.com.tr): ´... "Sarı Sıcak"ı farklı kılan şey, ana karakterini "dertli adam" gibi kurmasına rağmen çevrede olup bitenlerden, kadraja girmeyen başka türlü değişkenlerden seyirciyi haberdar etmesi. Fabrikaların arasında kalmış bir tarlada eski usul iş yapmaya çalışan baba Necip Ağa´nın kişiliğinde işletmenin giderek yok oluşa doğru sürüklenmesi, değişen iş koşulları, artan tekelleşme, ticaretin mafyalaşması gibi İbrahim´in temas halinde olduğu alanları karakterin yüzü suyu hürmetine ele almaması, az da olsa bu dinamiklerin hikayenin içinde kendilerine özgün bir yer bulmasına izin vermesi filme başka bir alt metin daha ekliyor. Böylece, karakter kendinden menkul bir varlık olmaktan çıkıp, içinde bulunduğu koşullar tarafından da şekillendirilen birisi haline geliyor... "Sarı Sıcak", büyük balıklar küçükleri yutarken donup kalmak yerine son bir hamle yaparak, kendisinden daha küçük balıkların dünyasında izini kaybettirmek isteyen İbrahim´le tanıştırıyor seyirciyi. En alttaki balıkları kadraja dâhil edip hikayeye etmediği için eksik kalsa da, bir ilk film olarak dikkat çekici bir yapım "Sarı Sıcak".´




JÜPİTER´İN UYDUSU

ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... ya çok sevilecek, ya da nefret edilebilecek filmlerden biri bu. Beni büyüledi, çünkü anlatımını son derece ilginç, çağdaş ve cüretkâr buldum. Ve filmden büyük bir sinemasal tat aldım. Ayrıca temalarını da sevdim: Dünyamızın yaşadığı şu büyük kargaşa içinde, kimi mistik ögelere başvurmak; kimi yerde bir tanrısal mesaj, bir mucize aramak; bir masalın kanatlarına sığınmak çok mu şaşırtıcı?... Hikâyenin yapısına yedirilmiş, kendini çok incelikle belli eden temalar da var. Örneğin görünürde tam bir etek düşkünü olan doktorun melek yüzlü delikanlıya duyduğu ilgi, aslında eşcinsel bir eğilimin işareti değil mi? En çok, doktorun bir sahnede söyleştiği bir hastanın kendi eşcinselliğinden söz ederken, doktorun çocukla ilişkisini de öyle yorumlamasında ortaya çıktığı gibi... Film işte böylesine farklı okumalara açık bir modern masal. Ve de çok kişisel bir sinema anlayışının zirvelerinden...Bir göz atmaya değmez mi?´

KEREM AKÇA (POSTA): ´... Açıkçası buradaki gerilla usulü ´Jupiter´in Uydusu´nu bulma arayışı bilimkurgu sinemasının 50´li 60´lı yıllardaki öteki gezegenlerle ilgili ´felsefe´ yapma arzusuna denk düşüyor. ´Bir anda uçabilmek´ yeni milenyumda ´mucizevi´ bir durum değil. Üstelik gerilla usulü bilimkurgu da hiç işlemiyor burada. Aksine ilkel bir teknoloji ile Orta-Doğu Avrupa´nın türdeki klasiklerini aratır hale geliyor. "Jupiter´in Uydusu", B-sınıfı bir Macar bilimkurgusuna ne ihtiyaç vardı, dedirtiyor. Sadece ´Macarca´ çekildi diye buna mülteci filmi deniyorsa günümüz sinemasının çekeceği var, orası kesin! ´Suriyeli mülteciler´ kullanma taktiği belli ki ´takdir görme´ getirmiş. Ama Cannes ana yarışmasına giremeyen Semih Kaplanoğlu imzalı "Buğday" (2017) çok daha iyi bir bilimkurgu filmi. Son kalemde zorlayıcı sahneler sebebiyle bu filmle Hollywood´a transfer olan Mundruczó´ya ise başarı dilemekten başka bir çaremiz kalmıyor.´


Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0