Paylaş   
27.09.2017

ANNE!

/

MOTHERS!

Bir çiftin ilişkisi, huzurlarını bozan davetsiz misafirlerin evlerine gelmesiyle çıkmaza girer. Aşk, teslimiyet ve fedakârlık üzerine kurulu bir psikolojik gerilim filmi.

SEANSLAR


YÖNETMEN:
Darren Aronofsky


OYUNCULAR:
ennifer Lawrence
Javier Bardem
Ed Harris
Michelle Pfeiffer


SENARYO:
Darren Aronofsky


GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ:
Matthew Libatique



MÜZİK:
Johann Johannsson



YAPIM:
2017, ABD


DAĞITIM:
UIP


SÜRE:
121 dakika



FİLMİN SİTESİ:
Web sitesine gidin





Video Galerisi
Yazar
- -
ATİLLA DORSAY (t24.com.tr): ´... Bu, aslında hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı bir simgelerle ve hayallerle yüklü masaldır. Böylece bir yandan o giderek artan boşanmış kitlesel eğlence, bize Luis Bunuel'i, özellikle de burjuvazinin Gizli Çekiciliği başyapıtını düşündürür. Öte yandan, temel bir olgu ve Kadınlık Durumu'nun en önemli aşaması olan annelik, çok farklı bir yaklaşım içinde ele alınır. Bir tür kapalı mekan ya da "uğursuz ev" tabanlı korku filminin, duvarların nice gizler sakladığı bir dekorun ürküntüsü içinde...
Ve son bir not: Filmin en çok kadınlarına bayıldım. Kendisini bir kez daha aşan ve Oscar'da mutlaka söz sahibi olacak Jennifer Lawrence. Ve de uzun bir ayrılıktan sonra dönüş yapan ve hayli yaşlanmış bir yüzün ardında, yine kıpır kıpır bir oyunculukla inanılmaz bir 'kötü kadın' çizen Michelle Pfeiffer...´

OLKAN ÖZYURT (SABAH): ´... Kişisel bir aile ve karı-koca hikayesi gibi başlasa da film özellikle 45. dakikadan sonra farklı bir yola sapıyor. Şair ve ona pür sevgisini veren kadın arasındaki ilişki aslında tanrı-kadın ilişkisine dönüşüyor. Bu noktada Hıristiyanlık öğretileri yavaş yavaş belirmeye başlıyor. Bir noktadan da sonra film inancı sorgulayan, tapınma ve linç kültürünü ele alan bir yapım haline geliyor. Anne, iyi başlayan, sakin sakin sizi girdabına çeken sonra zembereği boşalmış saat gibi baş döndürücü bir hızla sağa sola savrulan ve finaliyle bir insanlık tarihi alegorisine dönüşen bir film. Ama tam da seyirciyi ikiye bölen filmlerden. İyi niyetle film Aronofsky´nin insanlığın içinden geçtiği zamanda yaşananlarla ilgili hayli sert tepkisi olarak yorumlanabilir. Ama bu tepkinin sofistike hale getirilme çabasıyla film tuhaf sorularla bizi baş başa bırakıyor. Ve filmin finalde verdiği cevap ya da cevapların çok tatmin edici olduğu söylenemez.´

NİL KURAL (MİLLİYET): ´... Filmin metni birçok okumaya açık bir yapıda. Aronofsky'nin de aralarında olduğu yaratıcılar üzerine inşa edilmiş olarak görülebilir. Ama daha işleyen bir okuma Aronofsky'nin daha genel bir dünya yaratım sürecini İncil referansları üzerinden yeniden kurduğu. Filmin senaryosunun iddiası bir yana Aronofksy'nin kariyeri açısından ilginç olan filmin kaotik final bölümünde elini hiç korkak alıştırmadan yakaladığı sertlik ve cesaret. Diğer bir deyişle Amerikan sinemasının uzun süredir güvenli seçimlerle ve formüllerle ilerleyen filmlerine benzememesi. "anne!" söyledikleriyle ve yarattığı hislerle tartışma yaratmaya açık. Ama Aronofsky'nin güvenlik sınırlarını umursamadan aşması "anne!"yi yılın en ilginç filmlerinden biri yapıyor, orası kesin.´



Diğer Haber Başlıkları
Yorumlar

115
0
139
0
120
0
162
0
151
0
121
0
122
0
128
0
164
0